Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون وزیر در امور باغبانی

نخستین باغ مادری در سطح کشور در استان اصفهان افتتاح شد

نخستین باغ مادری، ارقام هسته دار و دانه دار اولیه درسطح کشور با حضور معاون وزیر در امور باغبانی در استان اصفهان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

نخستین باغ مادری در سطح کشور در استان اصفهان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ، در این آیین محمد علی طهماسبی گفت: اولین باغ مادری در سطح کشور در اصفهان برای تأمین مواد اولیه تکثیرعاری از ویروس در سطح 8 هکتار ارقام تجاری پایه های رویشی نهال گلابی، هلو،گیلاس و بادام است.

وی در ادامه افزود: با افتتاح این مجموعه؛ افزایش بهره وری و استفاده از بیشترین ظرفیت تولید محصولات باغی با هدف تأمین اندام های تکثیری سالم و اصیل به منظور تولید نهال گواهی شده انجام می گیرد .

معاون وزیر در امور باغبانی تصریح کرد: احداث و بهره برداری از تنها واحد باغ مادری، ارقام هسته دار و دانه دار اولیه از سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه اصلی وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش سطح کشت تولیدات باغی بوده و استان اصفهان از پیشتازان احداث باغات درختان میوه به شمار می رود.

شایان توجه است، این باغ با هدف تأمین اندام های تکثیری سالم و اصیل به منظور تولید نهال گواهی شده با اعتبار 8 میلیارد ریال در وسعت 7 هکتار برای تولید پیوندک درختان میوه موجب تحول قابل توجهی خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید