Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر خبر داد:

ورود تدریجی دام‌های پرواری عشایر به بازار/ بی‌نصیبی عشایر از افتتاح پروژه‌های ملی در هفته دولت

در ایام هفته دولت امسال به‌دلیل عدم تخصیص بودجه از سوی دولت، پروژه‌های قابل افتتاح عشایری در سطح ملی نداریم.

ورود تدریجی دام‌های پرواری عشایر به بازار/ بی‌نصیبی عشایر از افتتاح پروژه‌های ملی در هفته دولت


در ایام هفته دولت امسال به‌دلیل عدم تخصیص بودجه از سوی دولت، پروژه‌های قابل افتتاح عشایری در سطح ملی نداریم.

معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از عدم افتتاح پروژه‌های ملی در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: از آنجا که پروژه‌های بخش عشایری عمرانی است، کاملاً وابسته به تخصیص‌های دولتی هستیم.

میرولی صفرزاده افزود: در بخش‌های تولیدی همچون شیلات، باغبانی، زراعت و... با تخصیص اعتبارات، پروژه‌های قابل درجی وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری هنوز میزان اعتبارات استانی مشخص نشده است و از اعتبارات ملی نیز تخصیصی نداریم.

صفرزاده ادامه داد: مبلغ 90 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای بخش عشایری تصویب شده که هنوز مبلغی از آن تخصیص نیافته است.

وی تصریح کرد: برخی استان‌ها همچون چهارمحال و بختیاری شش طرح در زمینه‌های احداث انهار کشاورزی، ساخت ایل‌راه و تأمین آب اراضی کشاورزی و افتتاح پروژه‌های کوچک را داشته‌اند.

صفرزاده یادآور شد: در ایام هفته دولت نیز در مناطق عشایری استان فارس 12 پروژه عمرانی کوچک به بهره‌برداری رسید.


ورود 5000 تن گوشت دام‌های عشایری به بازار

معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر از ورود پنج‌هزار تن گوشت حاصل از پرواربندی دام‌های عشایری به بازار خبر داد و تأکید کرد: پرواربندی دام‌های عشایری امسال در سطح وسیعی از استان‌ها به انجام رسید و در حال ورود گوشت حاصل از آن به بازار هستیم.

وی اظهار داشت: با ورود تدریجی گوشت دام‌های عشایر به بازار نباید در انتظار کاهش قیمت باشیم، بلکه مطمئن خواهیم بود که قیمت گوشت در بازار افزایش نخواهد داشت.

صفرزاده در پایان گفت: در سال گذشته با پرواربندی 500 هزار رأس دام عشایری، میزان تولید گوشت قرمز شش‌هزار و 100 تن افزایش یافت و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود با افزایش تعداد دام‌های پرواری به 600 تا 700 هزار رأس، هفت‌هزار و 500 تن به تولید گوشت قرمز افزوده شود./

M-950608-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید