Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد:

تولید محصولات کشاورزی امسال به 117 میلیون تن خواهد رسید

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته، تولید محصولات کشاورزی امسال به 117 میلیون تن خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته، تولید محصولات کشاورزی امسال به 117 میلیون تن خواهد رسید .

به گزارش ایانا از جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده در جلسه پایش اقدامات و پیشرفت های طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: به منظور فرآوری، افزایش ارزش افزوده و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، 7500 طرح نیمه تمام در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با اختصاص 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک ها تا پایان سال تکمیل و بهره برداری خواهد شد .
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: طبق برنامه تا پایان شهریور ماه، شش هزار میلیارد تومان از سوی بانک ها به طرح های نیمه تمام صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی اختصاص خواهد یافت .
دکتر بخشنده اظهار داشت: تاکنون حدود 5 هزار متقاضی از بخش صنایع تبدیلی کشاورزی در سامانه بهین یاب ثبت و توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ها تایید شده و حدود 2500 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند .
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: اگرچه 137 میلیون تن ظرفیت نصب شده در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی در کشور وجود دارد اما به دلیل عدم تطبیق ظرفیت صنایع با تنوع محصولات،عدم تناسب پراکندگی جغرافیایی صنایع، در برخی موارد کمبود ظرفیت و در برخی موارد دیگر مازاد ظرفیت وجود دارد .
بخشنده با اشاره به مزایای توسعه روش های نوین آبیاری در بهره وری آب و افزایش تولیدات کشاورزی یادآور شد: سامانه های نوین آبیاری میکرو، بهره وری آب در بخش کشاورزی را چهار تا پنج برابر افزایش می دهد .
وی با بیان این که تاکنون بیش از 11.2 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است،تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تعامل با دولت مجدانه در تلاش است تا باقی مطالبات گندم کاران را در شهریور ماه تسویه کند .
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که بر اساس گزارش های ارائه شده، پیشرفت های قابل ملاحظه ای از ابتدای سال 95 در طرح ها اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی حاصل شده است،تاکید کرد: با توجه به نقش بخش کشاورزی در امنیت غذایی و پیشتاز بودن این بخش در رشد اقتصادی کشور، توسعه و توجه به نتیجه محور بودن طرح ها با اتخاذ راهبرد افزایش هرچه بیشتر بهره وری ضروری است .
وی افزود:مجموعه گزارش های پیشرفت اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی به صورت ادواری تنظیم و به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارایه خواهد شد ./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید