Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت‌وگو با ایانا:

خرید 11.2 میلیون تن گندم داخلی تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است

تاکنون 11 میلیون و 216 هزار تن گندم به ارزش 143 هزار میلیارد ریال از گندمکاران خریداری شده است.

خرید 11.2 میلیون تن گندم داخلی تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است


تاکنون 11 میلیون و 216 هزار تن گندم به ارزش 143 هزار میلیارد ریال از گندمکاران خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، از تداوم روند خرید تضمینی گندم در کشور خبر داد و گفت: تا صبح امروز، مقدار 11 میلیون و 216 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شده که بیانگر تحقق کامل شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و خودکفایی پایدار است.

علی قنبری افزود: در حال حاضر استان‌های خوزستان با یک میلیون و 396 هزار تن، گلستان با یک میلیون و 360 هزار تن، فارس با 902 هزار تن، کردستان با 840 هزار تن و کرمانشاه با 740 هزار تن، پنج استان برتر کشور هستند که بیشترین مقدار گندم را خریداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: ارزش گندم‌های خریداری‌شده حدود 143 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 50 درصد این مبلغ به حساب کشاورزان واریز شده است و ظرف روزهای آینده نیز بخشی دیگر از مطالبات پرداخت خواهد شد.

قنبری با بیان اینکه خرید گندم همچنان در کشور ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشاورزان گندمی برای فروش داشته باشند، تمام مراکز خرید این شرکت در سراسر کشور آمادگی تحویل و خرید محموله‌های کشاورزان را دارند.


تسویه مطالبات گندمکاران تا پایان فصل خرید

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی، همدان و لرستان نیز امسال هرکدام بیش از نیم میلیون تن گندم خریداری کرده‌اند، تصریح کرد: امسال با توجه به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه به زراعی، ترویج و افزایش بهره‌وری در سطح، درتمامی استان‌های کشور شاهد رشد و افزایش تولید و خرید تضمینی گندم بوده‌ایم که این موضوع نشان‌دهنده رسیدن به خودکفایی پایدار است.

وی یادآور شد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری با خرید این میزان گندم داخلی که تکافوی مصارف و نیازهای تمامی بخش‌ها شامل خبازی‌ها، صنف و صنعت و ذخایر استراتژیک را می‌دهد، در عمل اقتصاد مقاومتی را معنی و محقق کرد و ضریب اطمینان و امنیت غذایی جامعه را افزایش داد.

قنبری با تقدیر از سعه‌صدر، همدلی و همراهی بی‌نظیر کشاورزان گندمکار با دولت تدبیر و امید، بابت وقفه ایجادشده در پرداخت مطالبات کشاورزان عذرخواهی کرد و از عزم دولت برای تسویه مطالبات گندم تا پایان فصل خرید خبر داد./

M-950609-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید