Iranian Agriculture News Agency

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان خبر داد:

بهره برداری کارخانه سورت و بسته بندی کشمش در ملایر / فروش 53 هزار تن جو کشاورزان همدانی در بورس

کارخانه سورت و بسته بندی کشمش در ملایر با حضور معاون استاندار ، قایم مقام اتحادیه مرکزی تعاونی های تولید کشور، مدیر سازمان تعاون روستایی استان و سایر مسئولان استان و شهرستان ملایر افتتاح شد.

بهره برداری کارخانه سورت و بسته بندی کشمش در ملایر / فروش 53 هزار تن جو کشاورزان همدانی در بورس

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان همدان، رضا عباسی در مراسم افتتاحیه این کارخانه گفت: شهرستان ملایر قطب تولید انگور و کشمش در کشور است و با نظر سازمان فائو دارای بهترین انگور از نظر میزان قند است.

مدیر سازمان تعاون روستایی همدان افزود: فراوری انگور تولیدی ملایر دارای اهمیت بالایی برای استان است و تبدیل آن به فراورده های انگور و صادرات آن می تواند ارزش افزوده بالایی برای استان ایجاد کند.

وی بازاریابی و بازاررسانی را دو مشکل مهم اغلب محصولات تولیدی استان عنوان کرد و گفت: وجود صنایع تبدیلی می تواند در بازاریابی محصولات کشاورزی استان اثر گذار باشد.

عباسی یادآور شد: کارخانه سورت و بسته بندی کشمش ملایر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره برداری می رسد و ظرفیت فرآوری 2 هزار تن کشمش را دارد.

53 هزار تن از جو کشاورزان همدانی در بورس به فروش رسید

مدیر سازمان تعاون روستایی همدان گفت: تا کنون 53 هزار تن از جو تولیدی کشاورزان همدانی در بورس محصولات کشاورزی به فروش رسیده و بهای آن مستقیماً به حساب کشاورزان واریز شده است.

عباسی افزود: شبکه تعاون روستایی استان همدان به مباشرت از شرکت پشتیبانی امور دام 133 هزار تن جو تولیدی کشاورزان را با قیمت تضمینی خریداری کرده است.

وی ادامه داد: در حال حضار عرضه محصول جو همدان در تالار بورس ادامه دارد.

وی تأکید کرد: امسال برای نخستین بار در استان همدان محصول کشاورزی جو به شیوه قیمت تضمینی خرید شد.

وی اضافه کرد: اگر محصول جو در بورس با بهایی پایین تر از نرخ خرید تضمینی به فروش برسد، دولت متعهد شده است تا ما به تفاوت را تا نرخ قیمت تضمینی که یک هزار و دو تومان تعیین شده است به کشاورز پرداخت کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید