Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

مطالبات گندمکاران تا هفته آینده از محل فروش اوراق مشارکت پرداخت می شود

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبات گندمکاران از محل فروش 30 هزار میلیارد ریال (سه هزار میلیارد تومان) اوراق مشارکت خبرداد و گفت: در هفته آینده مطالبات گندمکاران به حسابشان واریز می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبات گندمکاران از محل فروش 30 هزار میلیارد ریال (سه هزار میلیارد تومان) اوراق مشارکت خبرداد و گفت: در هفته آینده مطالبات گندمکاران به حسابشان واریز می شود.

به گزارش ایانا، در حالی که هفته گذشته شهیدزاده، مدیرعامل بانک کشاورزی در جمع خبرنگاران از پرداخت مطالبات باقیمانده گندم کاران طی دو هفته آینده خبر داده بود و با اشاره به این که از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱,۱ میلیون تن گندم از کشاورزان سراسر کشور به ارزش ۱۴ هزار میلیارد تومان خریداری شده که تاکنون شش‌هزار میلیارد تومان آن به گندم‌کاران پرداخت شده است، به این نکته تاکید کرد که از مطالبات باقیمانده گندم‌کاران قرار است مبلغ ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (دوهزار و ۹۵۰ میلیارد تومان) آن از محل فروش اوراق سلف موازی و بقیه از محل فروش گندم تأمین و به حساب کشاورزان واریز شود.
در همان نشست بود که رییس هیات مدیره بانک عامل خریدار گندم کشاورزان اعلام کرد: در سال ۹۲ حدود ۴,۸ میلیون تن گندم به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال (چهارهزار میلیارد تومان) و در سال زراعی ۹۳ بیش از هشت میلیون تن گندم به ارزش ۹۳ هزار میلیارد ریال (۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان) از کشاورزان خریداری شده بود که امسال این رقم حدود دو میلیون تن هم بیش از پیش‌بینی اولیه دولت بوده است.
اما از آنجا که خرید گندم جزو دغدغه ها و پرسش های امروز خبرنگاران است آن ها امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه «پروژه افزایش بهره وری نظام های تولیدی غلات محور و پروژه افزایش بهره وری گندم و نظام های زراعی گندم بنیان در ایران» از عبدالمهدی بخشنده (شنبه) جویای وضعیت شدند که وی نیز گفت: افزود: اکنون پیگیر منویات رهبر معظم انقلاب درباره پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران هستیم.
وی تاکید کرد: این امرخواسته اصلی وزارت جهاد کشاورزی است تا گندمکاران پول محصول تولیدی خود را در زمان معقولی دریافت کنند.
بخشنده با یادآوری اینکه تاکنون 11.3 میلیون تن گندم از کشاورزان معادل 140 هزار میلیارد ریال خریداری شده است، افزود: 60 هزار میلیارد ریال از طلب گندمکاران پرداخت شده و 80 هزار میلیارد ریال از مطالبات آنها باقیمانده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: درحال مذاکره با دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم و امیدواریم تا پایان شهریورماه همه مطالبات گندمکاران پرداخت شود./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید