Iranian Agriculture News Agency

انعقاد تفاهم نامه ایجاد مراکز رشد کشاورزی بین وزارت علوم و جهاد کشاورزی

تفاهم نامه همکاری ایجاد مراکز رشد کشاورزی مشترک بین معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری ایجاد مراکز رشد کشاورزی مشترک بین معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد.

به گزارش ایانا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتروحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مراسم انعقاد این تفاهنامه، سیاست های وزارت علوم را نه تنها کار کتابخانه ای صرف و تحقیقات خاص بلکه تکیه بر دید علمی دانست و گفت:فواید دستاوردهای علمی باید در زندگی اقشار مختلف مردم اثرگذار باشد.
وی با اشاره به 32 قرارداد منعقد شده ازسوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بخش غیر دولتی, این اتفاق را اقدامی بسیاررزشمند خواند و گفت: این موجب ارتقای ارزش افزوده علم در جامعه می شود.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اضافه کرد: ضمن اینکه با اینگونه اقدامات بخش خصوصی اطمینان می یابد که باید برای اثرگذاری، نقش آفرینی و بقای خود به محصولات ناشی از تحقیقات علمی روی آورد.
احمدی با اشاره به فرهنگ جهانی مبنی بر فروش آثار و تولیدات علمی، اقتصادی، کشاورزی، اهمیت نهادینه شدن این فرهنگ در کشور را یادآور شد و افزود: ما هنوز در آغاز راه هستیم و البته با شتاب مناسبی جلو می رویم و کار امروز در مجموعه تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در این خصوص قابل تحسین است.
بر اساس این گزارش، این تفاهمنامه به منظور ایجاد بستری مناسب جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان به عنوان زیر ساخت اصلی اقتصاد مقاومتی و در اجرای سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری به ویژه بند 5-2 آن مبنی بر 'حمایت از تأسیس و توسعه شهرک ها و پارک های علم و فناوری' و اهداف و سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت دهی سرمایه های اجتماعی به سوی کسب و کارهای دانش بنیان به امضاء رسید.
همچنین گسترش زیرساخت های توسعه فناوری و حمایت از فعالیت های دانش بنیان و توسعه ساختارها و زیربناهای لازم برای رشد فعالیت های دانایی محور بخش کشاورزی به ویژه ایجاد مراکز رشد، کمک به افزایش ثروت از طریق توسعه اقتصادی متکی بر فناوری و نوآوری، حمایت از تکمیل فرآیند تبدیل ایده به محصول و تسریع در روند انتقال دانش فنی و فناوری، حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناور با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان، تجاری سازی نتایج تحقیقات کشاورزی و تحقق ارتباط مراکز علمی پژوهشی با بخش های اقتصادی (تولیدی و خدماتی) کشور، از دیگر اهداف امضا تفاهم نامه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی عنوان شده است.
آیین انعقاد قراردادهای انتقال فناوری و دانش فنی به بخش غیر دولتی با حضور احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در سالن همایش موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور برگزار شد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید