Iranian Agriculture News Agency

واگذاری 14 مجتمع گلخانه ای به بخش خصوصی در دولت یازدهم

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: در دولت یازدهم 14 مجتمع گلخانه ای به مساحت 395 هکتار به متقاضیان و سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، سیدنظام الدین سجادی افزود: زیرساخت های این مجتمع های گلخانه ای توسط شرکت شهرک های کشاورزی آماده و به متقاضیان تحویل داده شده است.
وی با بیان این که این گلخانه ها ظرفیت تولید 400 تن خیار و 350 تن گوجه فرنگی را در هر هکتار دارند، اظهار داشت: واگذاری مجتمع های گلخانه ای مربوط به استان های اردبیل، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، جنوب کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، کردستان و همدان می شود.

** پنج مجتمع گلخانه ای در دست واگذاری
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی همچنین گفت: 119 هکتار از اراضی دارای زیرساخت در قالب پنج مجتمع در استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، گلستان و کردستان در مراحل پایانی واگذاری قرار دارند که به تدریج با معرفی سازمان های جهادکشاورزی استان ها و با انجام فراخوان به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود.
سجادی صدور 14 پروانه تاسیس ایجاد شهرک کشاورزی، ارزیابی 37 مجتمع و شهرک کشاورزی دارای اولویت برای واگذاری، انجام عملیات تکمیل زیر ساخت، انجام مطالعات طراحی 21 مجتمع گلخانه ای نیمه تمام، انجام مطالعات آمایش و استعداد یابی در 13 استان کشور را از دیگر اقدام های این شرکت در دو سال اخیر برشمرد.
وی با بیان این که شهرک های کشاورزی مجموعه ای از مجتمع های کشاورزی، دامی و شیلاتی هستند، گفت: وظیفه اصلی شرکت شهرک های کشاورزی، مدیریت و پشتیبانی از زنجیره تولید کشاورزی در این مجتمع ها است.
مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی ادامه داد: بر این اساس راهبری و توسعه زیرساخت ها، نظارت، برنامه ریزی، مطالعه و طراحی و احداث شهرک های کشاورزی، حمایت و پشتیبانی از توسعه بازار، ارایه خدمات مربوط به گسترش تاسیسات زیربنایی و جلب سرمایه گذاران و کارآفرینی بر عهده این شرکت است.
به گزارش ایرنا، پیش بینی ها حاکی از آن است که میزان تولید محصولات کشاورزی کشور امسال به رقم 117 میلیون تن برسد، درعین حال 137 میلیون تن ظرفیت فرآوری این تولیدات وجود دارد.
میزان تولیدات کشاورزی در دولت یازدهم از حدود 97 میلیون تن در سال 1392 با 15.4 درصد رشد به 112 میلیون تن در سال 1394 به ارزش بیش از 3.5 میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید