Iranian Agriculture News Agency

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده در گفت‌وگو با ایانا خبر داد:

خرید 160 هزار رأس گوسفند از ارمنستان/ قیمت خدمات کشتارگاهی، دو برابر شد

مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده برای عرضه گوسفند زنده به‌صورت مستقیم و در میادین تعیین شده برای روز عید قربان حداقل سه‌هزار تومان کمتر از قیمتی که اتحادیه گوشت گوسفندی برای گوسفند زنده به ازای هر کیلوگرم اعلام آمادگی کرد.

خرید 160 هزار رأس گوسفند از ارمنستان/ قیمت خدمات کشتارگاهی، دو برابر شد

نماینده بخش خصوصی صادرکنندگان دام گفت: کسانی که مدعی واردات هستند، به‌دنبال راهی برای انتقال دام از ارمنستان به ایران می‌گردند.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: مدعیان واردات، حدود 160 هزار رأس گوسفند از ارمنستان خریده و قصد دارند بعد از ذبح، گوشت آن را وارد ایران کنند.

منصور پوریان با اشاره به اینکه مدتی است گروهی سعی دارند با بهانه‌های گوناگون، راه را برای واردات باز کنند، افزود: این گروه، با بالا بردن قیمت گوشت گوسفند در سطح شهر، می‌خواهند بازار را به گونه‌ای نشان دهند که نشانه‌های کمبود به مسئولان و مردم القا شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که نه تنها کمبودی در این زمینه نیست، بلکه صادرات دام نیز از ابتدای هفته جاری، متوقف شده تا بازار بتواند جوابگوی نیاز مردم در آستانه عید قربان باشد.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران ادامه داد: در صورت نیاز، مجمع می‌تواند گوسفند زنده را به‌صورت مستقیم و در میادین تعیین شده برای روز عید قربان با قیمت بسیار متعادل، عرضه کند تا دست دلالان بی‌شمار کوتاه شود؛ آن هم حداقل سه‌هزار تومان کمتر از قیمتی که اتحادیه برای گوسفند زنده به ازای هر کیلوگرم تعیین کرده است.

پوریان تصریح کرد: متأسفانه کشتارگاه‌ها هم نرخ خدمات خود را دو برابر کرده‌اند؛ به‌عنوان مثال، اکنون برای هر رأس گوساله 100 هزار تومان و برای گوسفند 20 هزار تومان پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که این نرخ تا چند روز پیش برای گوسفند سه تا پنج‌هزار تومان و گوساله 50 هزار تومان بود.

به گفته وی، به موازات این اتفاق، قیمت دام زنده نیز در هر کیلوگرم کاهش یافت و طبق آخرین آمارها به زیر 10 هزار تومان رسید.

پوریان مدعی شد: اکنون گوشت 70 درصد قصابی‌ها بره نیست و بیشتر آنها میش هستند، اما مدعیان واردات، ادعای کمبود برای گوشت بره را دارند که این موضوع اصلا با منطق جور درنمی‌آید./

V-950618-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید