Iranian Agriculture News Agency

همزمان با آغاز سال زراعی جدید ابلاغ رسمی شد؛

وزیر جهاد کشاورزی امروز از نظام نوین ترویج کشاورزی رونمایی می‌کند/ حضور 10 هزار نفر نماینده تحقیقاتی در عرصه‌های کشاورزی

نظام نوین ترویج در راستای دانش‌بنیان‌تر کردن بخش کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی امروز رونمایی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی امروز از نظام نوین ترویج کشاورزی رونمایی می‌کند/ حضور 10 هزار نفر نماینده تحقیقاتی در عرصه‌های کشاورزی

نظام نوین ترویج در راستای دانش‌بنیان‌تر کردن بخش کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی امروز رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز در همایش آغاز سال 96 - 95 که با شعار "راهبرد و رویکرد جدید شیوه‌های نوین کشت و کار" از امروز در سالن حجاب آغاز به کار کرد گفت: بخش تحقیقات سالانه 10 رقم جدید را به عرصه معرفی می‌کند که لازم است استفاده از تجارب دنیا در این بخش جدی‌تر گرفته شود.

اسکندر زند افزود: دانش‌بنیان کردن کشاورزی مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا تلاش شد که با توجه به محدودیت‌های آب، خاک و هوا بتوانیم اقدامی جدی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بیشتر و دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی از شروطی است که برای بخش کشاورزی می‌تواند مؤثر واقع شود.

زند ادامه داد: نظام دانش، اطلاعات و نوآوری در بخش کشاورزی دچار مشکل است که در این زمینه برنامه جدیدی به نام نظام نوین ترویج پس از 9 ماه کار و تلاش شبانه‌روزی با دستور وزیر جهاد کشاورزی امروز ابلاغ رسمی شد.

وی تصریح کرد: چهار استان به‌عنوان پایلوت آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه و گلستان در این نظام انتخاب شده‌اند و هشت استان دیگر نیز داوطلب هستند که ادوات و وسایل خود را برای اجرای این نظام جدید در نظر بگیرند.


افزایش تعداد مروجان به 600 نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در گذشته سه‌هزار نفر نیروی متخصص در مراکز خدمات ترویجی داشتیم که با اجرای این طرح به بیش از 10 هزار نفر ارتقاء یافت و بدین‌ترتیب تعداد 600 نفر مروج در عرصه‌های تولیدی داریم.

زند تأکید کرد: در گذشته چهار درصد از نیروها در عرصه مستقر بودند، اما در حال حاضر 10 درصد نیروهای کشاورزی در عرصه وجود دارد.

وی اظهار داشت: 10 هزار نیروی متخصص کشاورزی با لباس فرم مخصوص در عرصه‌های کشاورزی حضور دارند تا کلیه اطلاعات به ثبت رسیده و آمار دقیقی از میزان تولید ارائه شود.

زند همچنین گفت: هر مرکز خدمات یک محقق معین دارد که بدین‌ترتیب اطلاعات به‌صورت کامل رصد و در سامانه مربوط به آن ارائه می‌شود.


افتتاح رسمی تالار ترویج و دانش فنون توسط وزیر جهاد کشاورزی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از افتتاح رسمی تالار ترویج و دانش فنون توسط وزیر جهاد کشاورزی در روز جاری خبر داد و افزود: در سامانه‌ای که تهیه شده است، اطلاعات جمع‌آوری‌شده همه کشور به‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود و علاوه بر آن بیش از 100 نشریه ترویجی جدید نیز در آن قرار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: انتقال یافته‌های جدید به بهره‌برداران دیگر بدون مشکل خواهد بود و همگان می‌توانند از آن بهره ببرند.

زند ادامه داد: با حضور بخش خصوصی و ترویج یافته‌های تحقیقاتی، سیاست‌های بخش کشاورزی با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی در پایان تصریح کرد: نظام ترویج برای دانش‌بنیان‌تر کردن بخش کشاورزی به تمامی استان‌های کشور به‌ویژه هشت استان پایلوت توسط وزیر جهاد کشاورزی امروز ابلاغ می‌شود./

M-950620-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید