Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت:

بیمه محصولات کشاورزی دلخوشی غیرواقعی نیست

دولتمردان از مشکلات و فشارهای بخش کشاورزی آگاه هستند؛ اما عقب ماندگی های سال های گذشته به دلیل روش های ناکارآمد، قوانین نابه جا، عدم اجرای قوانین و سو مدیریت ها انباشته شده است.

بیمه محصولات کشاورزی دلخوشی غیرواقعی نیست


رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: برخلاف اهمیت تمام بخش های کشاورزی، آخرین توجه ها به این بخش بوده و بیمه محصولات کشاورزی، جز یک دلخوشی غیرواقعی نیست .

به گزارش ایانا از سایت خبری سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، محمد شفیع ملک زاده در همایش تجلیل از برگزیدگان برتر بخش کشاورزی لرستان، افزود: دولتمردان از مشکلات و فشارهای بخش کشاورزی آگاه هستند؛ اما عقب ماندگی های سال های گذشته به دلیل روش های ناکارآمد، قوانین نابه جا، عدم اجرای قوانین و سو مدیریت ها انباشته شده است .

وی با اشاره به اینکه نظام صنفی کشاورزی چهار سال گذشته راه اندازی شده، اضافه کرد: تاکنون کمتر از 15 درصد کشاوزان در این نظام عضو شده اند .

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان این نظام را در تقابل با دولت می بینند و همکاری لازم را انجام نمی دهند .

ملک زاده با بیان اینکه هدف اصلی نظام صنفی کشاورزی پیگیری مسائل و دفاع از حقوق و مطالبات بهره برداران است، گفت: نظام صنفی با صدور پروانه فعالیت، هویت کشاورزان را معرفی کرده و مشاغل این بخش را ساماندهی می کند .

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن به فصل کشت، مبالغ خرید تضمینی گندم کشاورزان پرداخت نشده و به دلیل نبود نقدینگی و فشارهای بانک و طلبکاران، کشاورزان مجبور به خرید نهاده های بی کیفیت می شوند .

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: هم اکنون بیش از چهار میلیون و 200 هزار بهره بردار با تأمین امنیت غذایی 98 درصدی و اشتغال 30 درصدی در بخش کشاورزی فعال هستند .

ملک زاده یادآور شد: رشد اقتصادی کشور در سال گذشته مرهون رشد 5.4 درصدی بخش کشاورزی بوده که توانست با قدمت پنج هزار ساله، عملکرد خوبی ارائه دهد .

در این آیین از 44 برگزیده سال 94 بخش های مختلف کشاورزی لرستان تجلیل شدند .

گفتنی است از مجموع حدود 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان 20 درصد آبی و مابقی دیم است و سالانه 2.5 میلیون تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید