Iranian Agriculture News Agency

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خبر داد:

بیش از 2/5 میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی سمنان دارای سندتک برگی است

برای صدور سند تک برگی در 118 هزار هکتار، 3 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد که فقط حدود یک میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

بیش از 2/5 میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی سمنان دارای سندتک برگی است

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بیش از 2/5 میلیون هکتارعرصه های منابع طبیعی سمنان دارای سندتک برگی است .

بنا بر گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، محمدعلی سفیدیان گفت: در پنج ماهه اول سال 95 برای حدود 500 هزارهکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان سند تک برگی صادر شده است.

وی افزود: استان سمنان در سال 94 متعهد به صدور سند تک برگی برای 118 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی شده بود که برای 20 برابر آن معادل 2 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سند تک برگی صادر شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: برای بیش از 2/5 میلیون هکتار از 9/3 میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی سمنان از سال 94 تاکنون سندتک برگی یا سند کاداستر صادر شده است

سفیدیان با بیان اینکه در این حوزه کمبود اعتبار یکی از چالش های پیش رو است، افزود: برای صدور سند تک برگی در 118 هزار هکتار، 3 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد که فقط حدود یک میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: برای هر هکتار اراضی ملی بین 40 تا 60 هزار ریال باید برای صدور صند تک برگی، اعتبار در نظر گرفته شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سمنان برای سال 95 متعهد شده است تا برای 2 میلیون هکتار از اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی، سندتک برگی صادر کند.

سفیدیان با بیان اینکه استان سمنان 9/7میلیون هکتار وسعت دارد، یادآور شد: از این وسعت 9/3 میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی است که تاکنون برای هشت میلیون و 900 هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است.

وی گفت: در حدود 96 درصد از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان دارای سند مالکیت است که 400 هزار هکتار از آن باقی مانده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه برای حل برخی مسایل بین اداره اوقاف و منابع طبیعی در مورد اراضی، در سال 90 تفاهم نامه ای منعقد شد که بر مبنای آن پلاک های داری مشکل بررسی می شوند، تصریح کرد: در استان سمنان 16 پلاک دارای اختلاف شناسایی و تعیین و تکلیف شد و دو پلاک داری متولی خاص بلاتکلیف مانده است و باقی پلاک ها مشکل خاصی ندارند. از 9/7میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38/5 درصد مراتع، دو درصد اراضی کشاورزی و 3/6درصد جنگل است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید