Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خبر داد :

کشت کلزا در 1000 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

سطح کشت کلزا هر ساله نسبت به سال های گذشته روند صعودی دارد که این امر نقش مهمی در خود کفایی تولید، اشتغالزایی و تأمین امنیت غذایی کشاورزان شهرستان قزوین داشته است.

کشت کلزا در 1000 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از آغاز عملیات کشت کلزا در مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد .

بنا بر گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، عباس علیخانی با بیان این مطلب افزود: کشت کلزا با هدف افزایش تولید و سطح کشت دانه های روغنی و همچنین به منظور تأمین نیاز روغن و افزایش سهم تولیدات داخلی انجام می شود .

وی یادآور شد: در سال گذشته 300 هکتار از اراضی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت .

علیخانی تصریح کرد: این مدیریت در سال زراعی جاری افزایش سطح کشت این محصول را تا 1000 هکتار در دستور کار خود قرار داده است .

به گفته این مقام مسئول متوسط عملکرد محصول کلزا در هر هکتار حدود 2 و نیم تن است .

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قزوین با بیان اینکه اهمیت کشت کلزا و تأمین روغن مورد نیاز کشور گفت: کشت کلزا تناوب بسیار خوبی برای مزارع گندم، جو، برنج و ذرت است که موجب دستیابی به اهداف توسعه پایدار در بخش کشاورزی می شود .

علیخانی در پایان خاطر نشان ساخت: کشت کلزا از سال 1380 در مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شده که سطح کشت این محصول هر ساله نسبت به سال های گذشته روند صعودی دارد که این امر نقش مهمی در خود کفایی تولید، اشتغالزایی و تأمین امنیت غذایی کشاورزان شهرستان قزوین داشته است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید