Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

تجهیز 14000 هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سیستم آبیاری تحت فشار

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت تجهیز 14 هزار زمین کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار، 14 هزار شغل در این استان ایجاد می‌شود.

تجهیز 14000 هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سیستم آبیاری تحت فشار

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 14 هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، جعفر گوهرگانی با بیان این مطلب افزود: یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی در این استان است .

وی تجهیز زمین‌های کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد را مهم و ضروری دانست و افزود: تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار سبب رونق کشاورزی در این استان می‌شود .

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون 26 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرهای این استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است .

گوهرگانی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 5 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در این استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است گفت: در صورت تأمین اعتبار در دو سال آینده 14 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در این استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود .

وی میزان اعتبار دولتی مورد نیاز برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی در این استان را 106 میلیارد تومان عنوان کرد .

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت تجهیز 14 هزار زمین کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار، 14 هزار شغل در این استان ایجاد می‌شود .

گوهرگانی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 270 هزار هکتار زمین باغی و زراعی است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید