Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور استان کرمان خبر داد:

رها سازی 20 هزار قطعه ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان راور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک علاوه بر استفاده از استخرهای ذخیره آب، مزرعه های پرورش ماهی نیز در شهرستان ایجاد و به رشد واقعی تولید آبزی پروری و به نقطه نزدیک تعهد تولید برسیم.

رها سازی 20 هزار قطعه ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان راور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور استان کرمان از رها سازی 20 هزار قطعه ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان راور خبر داد.

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان، غیاثی افزود: با توجه به شروع فصل پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستان، به همت کشاورزان 10 هزار بچه ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب رها سازی و طی روزهای آینده نیز 10 هزار بچه ماهی دیگر رها سازی می شود .

غیاثی افزود: انتظار می رود در پایان این دوره که اواخر اسفندماه است، بیش از 10تن گوشت ماهی تولیدی شهرستان وارد بازار شود .

وی با اشاره به اینکه استعدادهای آبی بسیار خوبی از جمله منابع آبی، آبکوهی، چشمه خورند، شیرین رود، موتورپمپ ها و ... در شهرستان وجود دارد، گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک علاوه بر استفاده از استخرهای ذخیره آب، مزرعه های پرورش ماهی نیز در شهرستان ایجاد و به رشد واقعی تولید آبزی پروری و به نقطه نزدیک تعهد تولید برسیم .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور در پایان خاطر نشان ساخت: امکان پرورش و تولید آرتیمیا هم در رودخانه گلوشور وجود دارد که تا کنون به دلیل نیاز به سرمایه گذاری بالا فردی به صورت جدی وارد این کار نشده است. امیدواریم از این منبع خدادادی که در حال حاضر بدون استفاده در کویر رها شده استفاده اصولی و اقتصادی به عمل آید.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید