Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ خبر داد:

تولید 10 هزار تن شیر در شاهین‌دژ

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: هم‌اکنون 30 واحد صنعتی پرورش گاو شیری در این شهرستان به فعالیت می‌پردازد که ظرفیت این واحدهای شیری یک هزار و 370 رأس دام است.

تولید 10 هزار تن شیر در شاهین‌دژ


مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: سالانه از 30 واحد صنعتی پرورش گاو شیری 10 هزار تن شیر تولید می‌شود .

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، سعید خدایی با بیان این مطلب افزود: 14 هزار رأس دام سنگین و 210 هزار رأس دام سبک در شهرستان شاهین‌دژ وجود دارد .

وی با اشاره به تولید شیر در شاهین‌دژ، یادآور شد: سالانه میزان تولید شیر در این شهرستان 18 هزار تن است که روانه بازار مصرف این منطقه می‌شود .

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ با اشاره به تولید 15 هزار تن شیر گوسفند در این شهرستان، گفت: چهار هزار و 100 تن گوشت قرمز در این منطقه تولید می‌شود .

این مسئول با اشاره به پرورش شیر گاوی در شاهین‌دژ، اذعان داشت: هم‌اکنون 30 واحد صنعتی پرورش گاو شیری در این شهرستان به فعالیت می‌پردازد که ظرفیت این واحدهای شیری یک هزار و 370 رأس دام است .

خدایی با اشاره به تولید شیر در این 30 واحد شیری، افزود: سالانه از این واحدهای صنعتی پرورش گاو شیری 10 هزار تن شیر تولید می‌شود .

وی با اشاره به صادرات فرآورده‌های محصولات دامی در شاهین‌دژ، یادآور شد: محصولات دامی علاوه بر تأمین نیاز شهرستان در حدود 30 درصد از این محصولات به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار صادر می‌شود .

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ با اشاره به برنامه‌ریزی این معاونت، خاطر نشان ساخت: اصلاح نژاد دام‌های کم تولید و جایگزین کردن آنها با دام‌های پربازده، بهسازی و نوسازی جایگاه دام روستایی به منظور افزایش راندمان تولید از برنامه‌های این مدیریت است .

این مسئول با اشاره برنامه‌های در دست اقدام این معاونت ، تصریح کرد: احداث واحدهای گاوداری شیری با ظرفیت بیش از 100 رأس، اصلاح ساختار فیزیکی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در مرغداری‌ها از برنامه‌ها و اولویت‌های در دست اقدام در شهرستان شاهین‌دژ است .

خدایی با بیان اینکه شهرستان شاهین‌دژ در تولید گوشت قرمز رتبه ششم و گوشت سفید رتبه 12 استانی را به خود اختصاص داده، اذعان داشت: این شهرستان در تولید شیر رتبه 10 استانی را داراست .

وی در پایان با بیان اینکه یک واحد کارخانه خوراک دام در این شهرستان به فعالیت می‌پردازد، اعلام کرد: میزان ظرفیت سالانه این واحد خوراک دام 20 هزار تن است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید