Iranian Agriculture News Agency

حمله کاربران ایرانی به صفحه فورد/ کلید خودروی آمریکایی روی فرش ایرانی!؟

شرکت فورد با انتشار عکس یک فرش ایرانی، از مشتریانش خواست سوییچ "فورد" را بر روی این فرش بیابند. عکسی که با تعابیری دو گانه از سوی کاربران ایرانی مواجه شده است.

حمله کاربران ایرانی به صفحه فورد/ کلید خودروی آمریکایی روی فرش ایرانی!؟

شرکت فورد با انتشار عکس یک فرش ایرانی، از مشتریانش خواست سوییچ "فورد" را بر روی این فرش بیابند. عکسی که با تعابیری دو گانه از سوی کاربران ایرانی مواجه شده است

به گزارش ایانا ، سه روز پیش شرکت سرشناس فورد آمریکا در اینستاگرام خودش معمایی را قرار داد تا قریب به یک میلیون و نیم فالوور صفحه شخصی این شرکت، سوییچ فورد را بر روی تصویر این فرش ایرانی بیایند. امری که با واکنش های متنوع و جالبی از سوی فالوورهای ایرانی فورد نیز مواجه شد .

بر این اساس، کاربران اینترنت در ایران که همیشه حاضر در صحنه هستند، این بار در فاصله سه روز از این پست فورد، ضمن زدن 15 هزار لایک تا این لحظه، 1500 کامنت هم پای این پست گذاشته شده که نگاهی به این پست ها نشان می دهد بیش از 90 درصد کامنت ها از کاربران فعال در فضای مجازی ایرانی است! کامنت هایی که به استثنای پاسخ دادن به معمای فورد، حاوی تمجیدها و طعنه هایی بود که خود قابل تامل است. تعدادی از این کامنت ها که هم وطنان ایرانی ما سابقه بلند بالایی در این گونه حملات مثبت یا منفی به صفحات شخصیت ها، .این بار یک برند خودرویی سرشناس در جهان را در بر گرفته است تعدادی از کامنت ها به شرح زیر است

:


* برای همه ایرانی‌ها جایزه می‌ده؟ چه شوقی هم کردن ملت. آفرین به ملت همیشه در صحنه !

* فرش ایرانی همه‌جا می‌درخشه ... ولی ما ایرانی‌ها با کفش نمی‌ریم روی فرش، اونم فرش دستباف !

* تشکر از شرکت فورد جهت انتخاب شایسته فرش زیبا و فوق‌العاده ایرانی، خلق ارزش در ذهن مشتری با هنر ارزشمند ایرانی ...

* داداش اگه فرش ایرانیه، با کفش نرو روش، حرمتش بالاست !

* مرسی از شرکت فورد که باسلیقه است در انتخاب فرش ایرانی .

* ما می‌دونیم که اصل کار فرش بوده که گفته نقش و نگارش زیاده و به‌سختی می‌تونه چیز کوچیکی روش بیفته، پیدا بشه .

* دکترای نوابغ! اصل مطلب، فرش ایرانی بوده وگرنه هر ... اون کلید رو می‌بینه .

* فرش ایران مایه فخر من است، پود و پیوندش قبایی بر تن است/ رنگ رنگ خانه‌اش را می‌خرند، نقشه و سامانه‌اش را می‌خرند/ بهترین‌ها در رقابت می‌شود، فرش ایران را حمایت می‌شود

* اون کفش‌های کثیف آمریکایی رو از روی فرش ایرانی بردار. به‌زودی ما روی فورد شما پا می‌ذاریم. خواهی دید... از طرف مردم ایران

* قراره شرکت فورد به قید قرعه به یکی از کسانی که درست گفت کلید یک دستگاه فورد موستانگ 2017 هدیه بده. دوستان درست بگید. شوخی نیست .

* خوبه فقط یه نشونه از ایران توی پیج‌های خارجی پیدا شه. اون‌وقته که همه ایرانی‌ها حمله می‌کنند .

* منم دیدمش. سمت (...) با دو تا کلید اضافه‌تر! مهم اینکه که حتی فوردم در عظمت فرش ایرانی گم می‌شه .

* من فکر می‌کنم دو تا دلیل داشته؛ اینکه فرش ایرانی در دنیا به زیبایی و شکوه شهره است و مدیر کمپین تبلیغات فورد در نظر داشته تا زیبایی و ارزشمند بودن فرش ایرانی را نشان داده و اعلام کنه. امام من همین‌جا می‌تونم از این عکس یک جنجال بسازم، اگر نگاهم را انتقادی کنم! آن این که کمپانی فورد منش و خصوصیات ملت ایران را به‌درستی مطالعه و بررسی نکرده است و با یک بی‌دقتی، یک بی‌احترامی را خلق کرده است و آن هم این که با "کفش" قرار گرفتن روی فرش ایرانی! حالا ملت ایران و همیشه در صحنه بگویند، چگونه!؟


البته این ها تنها چند نمونه کامنت بود که به صورت تصادفی از میان 1500 کامنت ارسالی برای این پست فورد گزینش شده است. حال شما چه فکر می کنید؟ این اقدام شرکت سرشناس فورد، تمجید از ارزش های انکار ناپذیر برند تاریخی و هنری ایران در فرش جهان است یا تعبیر دیگری را می توان برای این نوع فعالیت تبلیغاتی تعبیر کرد!؟ اگرچه معدود کاربرانی نیز به این نکته اشاره کرده اند که از کجا معلوم این فرش ایرانی باشد و کپی ترکیه یا سایر کشورها مانند هند، پاکستان یا چین که طرحی ایرانی را کپی کرده باشند، نباشد!؟
این در حالی است که شاید جا داشت دست کم یک کامنت هم در پای این پست وجود داشت که مگر فرش برای غیر از پا گذاشتن مشتریان آن بر روی آن است که چنین تعابیر تند و تیزی هم از سوی برخی کاربران مواجه می شود. اقدامی که بر اساس دیدگاه برخی فعالان بازاریاب های حرفه ای جهان، می توان آن را تبلیغی بدون هزینه برای فرش ایرانی نزد مخاطبان و مشتریان جهانی فورد نیز تعبیر کرد!
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید