Iranian Agriculture News Agency

آشنایی با ذائقه غذایی مردم جهان با هنر عکاسی و گردشگری/ تصاویر

انسان شناسان عادات غذایی را به عنوان کلیتی پیچیده از فعالیت های آشپزی، تمایل ها و تنفرها، آگاهی جمعی، اعتقادات، تابوها، موهومات وابسته با تولید و تهیه و مصرف غذا و در یک کلام یک مفهوم فرهنگی بزرگ می نگرند. به عنوان یک مفهوم فرهنگی بزرگ، غذا را در مواجهه و ارتباط با بسیاری از مفاهیم فرهنگی دیگر می بیینند ....

آشنایی با ذائقه غذایی مردم جهان با هنر عکاسی و گردشگری/ تصاویر

ایانا - فاستر و آندرسن در بخش غذای کتاب «انسان شناسی پزشکی» نوشته اند: انسان شناسان عادات غذایی را به عنوان کلیتی پیچیده از فعالیت های آشپزی، تمایل ها و تنفرها، آگاهی جمعی، اعتقادات، تابوها، موهومات وابسته با تولید و تهیه و مصرف غذا و در یک کلام یک مفهوم فرهنگی بزرگ می نگرند. به عنوان یک مفهوم فرهنگی بزرگ، غذا را در مواجهه و ارتباط با بسیاری از مفاهیم فرهنگی دیگر می بیینند.
غذا به عنوان یک فعالیت معنی دار بر روابط اجتماعی تأکید دارد، اعتقادات را تصویب می کند، بسیاری از الگوهای اقتصادی را معین می کند و ناظر بر بخش بزرگی از گردش روزانه زندگی است. به عبارت دیگر همانگونه که سیستم های پزشکی در بیماری و ارتقای سلامت نقش دارند ، عادات تغذیه ای نیز نقش اجتماعی اساسی تری فراتر از تغذیه بدن انسان بازی می کنند. از این رو هرچند انسان شناسان فرهنگی اذعان دارند که غذا یک ضرورت حیاتی است و در نهایت یک پدیده ی فیزیولوژیک است، اما اخیراً به طور خاص به نقش غذا در فرهنگ پرداخته شده است.
حال در گزارش تصویری زیر، گوشه ای از هنرنمایی های کیتلین لوین و هنری هارگریوز دو عکاس و گردشگر، که ذائقه های غذایی هر کشور یا قاره را به کمک همان مواد غذایی، شبیه نقشه همان‌جا چیده اند و عکس‌های جالبی از آنها گرفته اند را می بینید. اقدامی که شاید تنها گوشه کوچکی از نقشی است که غذا در فرهنگ انسانی و میراث فرهنگی نسل های متمادی بشر ایفا می کند.



نیوزیلند



آمریکای جنوبی



ایالات متحده آمریکا




استرالیا



ایتالیا



بریتانیای کبیر



چین



ژاپن



فرانسه



قاره آفریقا



هندوستان
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید