Iranian Agriculture News Agency

ابلاغ موارد اصلاحی مراکز درمانی دامپزشکی بخش خصوصی؛ ماه آینده

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیش از 70 درصد از فعالیت‌های سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مسعود هاشم زاده» در خصوص واگذاری بخشی از فعالیت های سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی گفت: از سال 74 واگذاری بخشی از فعالیت های سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی آغاز شده و در حال حاضر نزدیک به 100 درصد از مراکز درمانی و بیمارستان های دامپزشکی توسط بخش خصوصی اداره می شود.

هاشم‌زاده ضمن اشاره به این موضوع که مراکز درمانی واگذار شده به بخش خصوصی نیاز به اصلاح دارند، ادامه داد: ما خواستار رفع نواقص و ارتقاء سطح کیفی این مراکز هستیم و موارد اصلاح آنها در دست بررسی است که ماه آینده ابلاغ می شود.

وی افزود: در حوزه آزمایشگاهی بیش از 270 آزمایشگاه دامپزشکی غیر دولتی شکل گرفته که بخش عمده از نیازهای مرغداران و گاوداران در استان های مختلف کشور را بر آورده می کند و از سال گذشته از آزمایشگاه هایی که داری سطح کیفی بالا بوده و مورد ارزیابی قرار گرفته به عنوان آزمایشگاه همکار در برخی امور دولتی از آنها استفاده می شود.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی یادآور شد: در بخش واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری های دامی، مراکزی به عنوان واحدهای مستقل واکسینه کردن دام ایجاد شده که بخشی از آنها با عقد قرار داد به فعالیت های دولتی سازمان دامپرشکی از جمله واکسینه کردن در مناطق روستایی و عشایری می پردازند.

هاشم زاده بیان کرد: طبق آیین نامه، بخشی از فعالیت های نظارت بر دامپروری، فرآورده های دامی و کشتارگاه ها به بخش خصوصی واگذار شده که این اقدام بر عهده مسئول فنی است که حقوق خود را به صورت غیر مستقیم از سازمان دریافت می کند.

وی با تاکید به این که بیش از 70 درصد از فعالیت های سازمان دامپزشکی در سال های اخیر به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار داشت: نزدیک به 100 درصد از امور داروسازی دام ها نیز توسط بخش خصوصی انجام می شود.

هاشم زاده تصریح کرد: واگذاری بیش از 70 درصد از فعالیت های دامپزشکی به بخش خصوصی در جهت ارتقای سطح کیفی خدمات رسانی بوده و وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی برنامه ریزی امور دامپزشکی کشور و نظارت بر فعالیت های بخش خصوصی است.



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید