Iranian Agriculture News Agency

فرماندار ملارد اعلام کرد:

تولید سالانه 23000 تن قارچ در ملارد/ کسب رتبه نخست کشوری

شهرستان ملارد با ۹۳۰ کیلومتر مربع و وسعت ۷۰ هزار هکتاری عرصه منابع طبیعی، در بخش تولید داروهای گیاهی نیز توانمندی‌های ویژه‌ای دارد که با تلاش و پشتکار مضاعف می‌توان به موفقیت‌های سازنده و شایسته‌تری در این بخش رسید.

تولید سالانه 23000 تن قارچ در ملارد/ کسب رتبه نخست کشوری

فرماندار ملارد از تولید سالانه ۲۳ هزار تن قارچ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران،‏ بهمن خطیبی با اشاره به نقش سازنده عرصه کشاورزی و زراعت و تولید در حصول اهداف اقتصاد مقاومتی و تحقق سیاست های مرتبط با این عرصه اظهار داشت: ملارد یکی از مناطق توانمند در بخش تولید و محصولات زراعی و کشاورزی استان تهران محسوب می شود که در تأمین بخشی از نیازهای استان تهران و حتی کشور تأثیر گذار است.

فرماندار ملارد ادامه داد: یکی از توانمندی های برجسته این خطه از غرب استان تهران به تولید قارچ معطوف می شود که با تولید سالاانه ۲۳ هزار تن، حائز رتبه اول در کشور است.

وی در مورد تولیدات دامی این شهرستان گفت: رتبه چهارم در تولید گوشت قرمز، رتبه نخست استانی در تولید تخم مرغ و استعداد ویژه این شهرستان در تولید شیر، بخش دیگری از ظرفیت های حائز اهمیت ملارد محسوب می شود.

فرماندار ملارد درمورد استعداد تولید داروهای گیاهی این شهرستان اظهار داشت: این شهرستان با ۹۳۰ کیلومتر مربع و وسعت ۷۰ هزار هکتاری عرصه منابع طبیعی، در بخش تولید داروهای گیاهی نیز توانمندی های ویژه ای دارد که با تلاش و پشتکار مضاعف می توان به موفقیت های سازنده و شایسته تری در این بخش رسید.

خطیبی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات کارآمد، شهرستان ملارد قادر است در حوزه گیاهان دارویی، نه تنها در کشور، بلکه در حوزه صادرات این محصولات به کشورهای دیگر نیز نقش مؤثری را ایفا کند.

وی درپایان اظهار داشت: امیدواریم با همیاری، یکپارچگی و همسویی دستگاه های فعال دراین شهرستان، ملارد به الگویی از پیشرفت، آبادانی و توسعه در میان شهرستان های استان تهران تبدیل شود که بدون تردید حصول چنین موفقیتی با اتکا به توانایی های بومی و درونی این خطه، غیر ممکن نخواهد بود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید