Iranian Agriculture News Agency

برگزاری هجدهمین اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان

در دوره ای که جهانی شدن مرزها را درنوردیده است و اصالت جوامع تحت تأثیر قرار گرفته است، حفظ و صیانت از حریم هنر بیش از پیش خود را نشان می دهد.

برگزاری هجدهمین اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان، نشان از خلاقیت شهر و مردم آن دارد.

به گزارش ایانا از اصفهان، رسول زرگرپور امروز در افتتاحیه هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان با اشاره به اینکه مورخان اصفهان را شهری افسانه ای و سحرآمیز عنوان کرده اند، اظهار داشت: اصفهان پلکان تاریخ است که هفت هزار سال تمدن را در دل خود مکشوف دارد.

وی ادامه داد: این استان دارای بیش از ۲۲ هزار جاذبه تاریخی، طبیعی و مذهبی و گردشگری است که توانسته برای ۱۰۲ اثر مهر اصالت یونسکو را دریافت کند.

استاندار اصفهان شکوه اصفهان را در گرو هنر دانست و گفت: راز این شکوفایی اصفهان را باید در اقتدار معنوی، حکمت، اندیشه و جوشش بی وفقه هنر جست و جو کرد.

وی اظهار داشت: برگزاری اجلاس مذکور در اصفهان، نشان از خلاقیت و هنرمندی مردم این استان دارد و با برگزاری این مراسم، شان و منزلت مردم این سرزمین بیش از پیش نمایان خواهد شد.

زرگرپور افزود: در دوره ای که جهانی شدن مرزها را درنوردیده است و اصالت جوامع تحت تاثیر قرار گرفته است، حفظ و صیانت از حریم هنر بیش از پیش خود را نشان می دهد.

گفتنی است، رونمایی از تمبر یادبود این اجلاس توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و استاندار اصفهان در حضور جمعی از هنرمندان و مسئولین کشور رونمایی شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید