Iranian Agriculture News Agency

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد:

صادرات دو میلیون تن محصولات کشاورزی از خراسان رضوی/ همایش راهکارهای توسعه و صادرات محصولات دامی؛ هفتم مهرماه

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پس از راه‌اندازی هلدینگ تخصصی کشاورزی در خراسان رضوی باید نیازهای کشاورزی کشورهای هدف تعیین شود و زمینه صادرات محصولات ایران را در آن کشورها تسهیل کرد.

صادرات دو میلیون تن محصولات کشاورزی از خراسان رضوی/ همایش راهکارهای توسعه و صادرات محصولات دامی؛ هفتم مهرماه


مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: صادرات کشاورزی در خراسان رضوی سال گذشته دو میلیون تن بوده است که ۴۵ درصد از آن را محصولات خام بخش کشاورزی تشکیل می دهد.

به گزارش ایانا و به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، سید حمیدرضا جوادی با بیان این مطلب افزود: با توجه به ظرفیت و اقلیم متنوع خراسان رضوی و اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی مزیت نسبی دارند، درحالی که مازاد بر مصرف را هم شاهد هستیم نیاز به برنامه صادراتی است تا این مزیت نسبی را به کشاورز منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در نشست و مشاوره هایی که در کارگروه صادرات غیرنفتی و کمیته پایش تجارت خارجی و همچنین تجار و فعالان صادرات به این نتیجه رسیدیم باید با هماهنگی و همگرایی به صورت هلدینگ در کشورهای هدف حاضر شویم تا قابلیت مانور بالایی داشته باشیم.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: پس از راه اندازی هلدینگ تخصصی کشاورزی در خراسان رضوی باید نیازهای کشاورزی کشورهای هدف تعیین شود و زمینه صادرات حضور محصولات ایران را در آن کشورها تسهیل کرد.

وی یادآور شد: مشکل صادرات در اتحادیه صادرکنندگان این است که به صورت عام به صادرات نگاه می شود و یک صادرکننده خاص در آن وجود ندارد.

جوادی تصریح کرد: هم اکنون ۵۰ درصد از صادرات ما به کشورهای عراق و افغانستان اختصاص یافته است؛ اما اکنون سعی ما حضور در بازارهای اوراسیا به خصوص در حوزه میوه و تره باراست.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در راستای آموزش کشاورزان و بازرگانان قصد داریم سلسله همایش های کاربردی آموزش و ساماندهی صادرکنندگان را برگزار کنیم که اولین دوره آن هفتم مهرماه با موضوع راهکارهای توسعه و صادرات محصولات دامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مخاطبان این همایش در حوزه دام اتحادیه های روستایی، کارخانه ها و کشتارگاه های دام و طیور بوده و از اتاق های ایران افغانستان و روسیه نیز دعوت به عمل آمده است.

مشاور عالی سازمان جهادکشاورزی افزود: در حاشیه این همایش میزهای مذاکره ای تشکیل می شود و مجموعه های مرتبط با حوزه دام و طیور مشکلات خود را در مسائل بانکی، گمرک، حمل ونقل و سایر حوزه های صادرات مستقیماً با مشاوران و مسئولان مطرح می کنند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: صادرات کشاورزی در خراسان رضوی سال گذشته دو میلیون تن بوده است که ۴۵ درصد از آن را محصولات خام بخش کشاورزی تشکیل می دهد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید