Iranian Agriculture News Agency

در روز چهارمین نمایشگاه دستاوردهای روستاییان و عشایر استان تهران عنوان شد:

تأکید بر شناسنامه‌دار شدن عشایر برای حمایت بیشتر/ تولید بیش از 65 هزار تن محصول کشاورزی و دامی توسط عشایر تهرانی

در سالی که گذشت بیش از 65 هزار تن محصول کشاورزی و دامی توسط عشایر تهرانی تولید و راهی بازار شد.

تأکید بر شناسنامه‌دار شدن عشایر برای حمایت بیشتر/ تولید بیش از 65 هزار تن محصول کشاورزی و دامی توسط عشایر تهرانی

در سالی که گذشت بیش از 65 هزار تن محصول کشاورزی و دامی توسط عشایر تهرانی تولید و راهی بازار شد.

مدیر امور عشایر استان تهران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از آغاز چهارمین نمایشگاه دستاوردهای روستاییان و عشایر این استان از روز جاری خبر داد و گفت: این نمایشگاه از امروز در محل کانون تربیتی پاکدشت آغاز و تا هشتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

سیروس نصیری افزود: عشایر استان تهران 700 هزار رأس واحد دامی را در اختیار دارند و در سال گذشته 65 هزار تن انواع محصولات لبنی شامل شیر، گوشت و... و محصولات زراعی و باغی تولید کردند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای شناساندن فرهنگ جامعه عشایری به مردم نمایشگاهی از توانمندی‌ها، آداب، رسوم، سنن و تولیدات عشایر در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

نصیری ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ماه محرم، بخشی از گوشت مصرفی در این ماه توسط جامعه عشایری تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود جامعه عشایری امسال بیش از 12 هزار تن گوشت قرمز عرضه کنند.



عرضه مستقیم محصولات عشایری به نفع عشایر و مردم است

استاندار تهران در این مراسم اظهار داشت: عشایر از گروه‌های مولد و تولیدکننده هستند و حمایت از این قشر باعث رشد و توسعه اقتصادی کشور می‌شود و باید با ایجاد و توسعه مراکز عرضه مستقیم، محصولات تولیدی عشایر را بدون واسطه و با هدف کمک به جامعه عشایری به مصرف‌کنندگان عرضه کنیم.

سیدحسین هاشمی یادآور شد: مردم تهران به‌دنبال محصولات با کیفیت هستند و اگر محصولات سالم و با کیفیت عشایر در دسترس باشد، علاوه بر مصرف‌کنندگان، عشایر نیز به‌عنوان جامعه تولیدکننده از منافع اقتصادی آن بهره‌مند خواهند شد.

وی تأکید کرد: ایجاد عرضه مستقیم محصولات عشایری به لحاظ اقتصادی هم به نفع عشایر و هم به نفع مردم است و هرچقدر خدمات‌رسانی به عشایر به‌عنوان جامعه تولیدکننده بیشتر شود، میزان تولید محصولات عشایری نیز افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی با تأکید بر ضرورت شناسنامه‌دار شدن عشایر استان تهران، گفت: قطعاً با مشخص شدن تعداد دام و مرتع عشایر، حمایت بهتری از این قشر تأثیرگذار انجام می‌شود.

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه دستاوردهای و توانمندی‌های روستاییان و عشایر استان تهران از روز دوشنبه پنجم مهر تا روز پنج‌شنبه هشتم مهرماه در پاکدشت برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 تا 19 از این نمایشگاه در محل کانون تربیتی پاکدشت بازدید کنند./

M-950705-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید