Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان:

ورود ناوگان زراعی تراکتور های سنگین با ادوات کامل پس از 30 سال

احداث کارخانه جدید لبنیات برای تولید مرغوبترین محصولات لبنی کشور و نوسازی ناوگان کاشت، داشت و برداشت، نوسازی کارخانجات قند و پروسس بذر و خوراک دام شرکت و ایجاد نهالستان جدید با مشارکت شرکای اروپایی و تأسیس دانشگاه علمی و کاربردی، همکاری با پژوهشکده نویساد صربستان برای تولید بذر و تبادل استاد و دانشجو برای ارتقای دانش فنی کارکنان، از جمله برنامه های نوسازی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به شمار می رود.

ورود ناوگان زراعی تراکتور های سنگین با ادوات کامل پس از 30 سال


مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از ورود ناوگان زراعی تراکتور های سنگین با ادوات کامل پس از 30 سال به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، اروجعلی محمدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت ودامپروری مغان با اعلام این خبر افزود: یکی از دلایل کاهش بهروره ی در شرکت مغان عدم سرمایه گذاری برای تأمین ادوات و ماشین آلات زراعی در گذشته بوده است، به طوری که ضریب مکانیزاسیون در بخش زراعت شرکت مغان به ۲۲ صدم درصد رسیده بود. این رقم یعنی شرکت محتاج زارعان محلی برای عملیات کاشت، داشت و برداشت شده است و این برای شرکت مغان که روزی بیش از ۱۲۰ دستگاه تراکتور سنگین داشت بسیار تحقیرآمیز است و روحیه پرسنل و مدیران آن را تضعیف می کند.

وی افزود: برنامه شرکت تأمین ماشین آلات سنگین و ادوات روزآمد در مرحله کاشت و داشت است تا بتوانیم کشت به موقع انجام بدهیم و این کار می تواند تولید و بهره وری ما را بهبود بخشد.

محمدی تصریح کرد: کشت و صنعت بدون تکیه بر تکنولوژی بی معنی و فاقد اقتدار تولید است.

وی از فرصت سوزی های گذشته اظهار تأسف کرد و یادآور شد: از ۹۲۰ میلیارد دلار درآمد دولت گذشته دیناری برای احیای شرکت مغان هزینه نشده است.

به گفته وی ورود این تعداد ناوگان زراعی بعداز ۳۰ سال بیانگر این مطلب مهم است که شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به سوی نوسازی حرکت می کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به برنامه های نوسازی این شرکت خاطر نشان ساخت: احداث کارخانه جدید لبنیات برای تولید مرغوبترین محصولات لبنی کشور و نوسازی ناوگان کاشت، داشت و برداشت و نوسازی کارخانجات قند و پروسس بذر و خوراک دام شرکت و ایجاد نهالستان جدید با مشارکت شرکای اروپایی و تأسیس دانشگاه علمی و کاربردی و همکاری با پژوهشکده نویساد صربستان برای تولید بذر و تبادل استاد و دانشجو برای ارتقای دانش فنی کارکنان، از جمله برنامه های نوسازی شرکت است.

وی نصب شیر دوشی های جدید ساخت آلمان و خرید فیدرمیکسرهای جدید از ایتالیا و راه اندازی کارخانه آسفالت و کارخانه تولید بتن و مصالح ساختمانی و آغاز نصب ۲۰ دستگاه سنترپیوت جدید و برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاری خارجی را از دیگر کارهای در دست اقدام برشمرد و گفت: شرکت مغان ظرفیت تولید حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد در یک سال را دارد و می تواند به یکی از بزرگترین کشت و صنعت های جهان تبدیل شود ولی این کار به زمان و سرمایه گذاری و از همه مهمتر تامین امنیت کاری نیاز دارد.



مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اضافه کرد: جذب سرمایه برای شرکت با توجه به مذاکرات در دست اجرا امری ضروری و امکان پذیر است و ما مذاکرات مفیدی را با چندین گروه سرمایه گذار خارجی دردست انجام داریم و از این طریق میتوانیم در مدت کوتاهی شرکت مغان را به بهترین الگوی نظام بهره برداری در پایاب سدخداآفرین تبدیل کنیم.

محمدی افزود: ما با تمام وجود در تلاش هستیم دستور آقای مهندس حجتی وزیر محترم کشاورزی را برای تحقق شعار از مزرعه تا سفره را تحقق ببخشیم و ان شالله امسال شیر تولیدی دامپروری مغان را در مدارس به بچه های خودمان برسانیم و این برای ما بسیار لذت بخش خواهد بود.

وی در پایان گفت: کره و خامه شرکت نیز در بسته بندی های جدید و کوچک بزودی به سفره مردم خواهد رسید.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید