Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام امور بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به ایانا عنوان کرد:

ساماندهی تشکل‌های کشاورزی به عمر ما قد نمی‌دهد!

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی درباره مشکلاتی که دلال‌ها و واسطه‌ها در بازار به‌وجود آورده‌اند، توضیح داد.

ساماندهی تشکل‌های کشاورزی به عمر ما قد نمی‌دهد!

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی درباره مشکلاتی که دلال‌ها و واسطه‌ها در بازار به‌وجود آورده‌اند، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایانا، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی امشب در حاشیه نشست وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر شیلات نروژ در پاسخ به پرسش ایانا مبنی بر چگونگی برخورد وزارتخانه با دلال‌های محصولات کشاورزی گفت: هرچند که ساماندهی نظام توزیع بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما وزارت جهاد کشاورزی مسئول عرضه تا عمده‌فروشی‌ها است.

علی‌اکبر مهرفرد افزود: وزارتخانه درباره ورود دلال‌ها تا اراضی کشاورزی برنامه‌های زیادی تدارک دیده است، چرا که این مورد جزو مسائلی است که باید به‌صورت ریشه‌ای و ساختاری حل شود.

به گفته وی، تشکل‌ها در این زمینه می‌توانند نقش بسیار مؤثری را بازی کنند؛ بنابراین لازم است یک‌سری امکانات از قبیل انبار مناسب، سورتینگ و... در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند به‌طور مستقیم با کشاورز در تماس بوده و توانایی نگهداری محصولات آنها را به‌صورت کاملاً بهداشتی و فنی نگه دارند.

قائم‌مقام امور بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی معتقد است: تا وقتی که تشکل‌ها ضعیف باشند و نتوانند از تولید کشاورزان پشتیبانی کنند، سلف‌خرها وارد عمل شده و محصولات را با قیمت نازل از دست کشاورز خارج می‌کنند.

مهرفرد در واکنش به پرسش دیگر ایانا مبنی بر زمان ساماندهی تشکل‌های کشاورزی با کنایه خاطرنشان کرد: احتمالاً این موضوع به عمر ما قد نمی‌دهد و شاید در دنیایی دیگر و پس از مرگ از بهبود وضعیت تشکل‌ها باخبر شدیم!

وی درباره دلایل گرانی گوشت اظهار داشت: قرار است گوشت منجمد برزیلی عرضه وسیع‌تری پیدا کرده و همچنین ترتیباتی اتخاذ کرده‌ایم که گوشت گرم دام سبک از کشورهای همسایه مانند ارمنستان، مغولستان و... با رعایت موازین بهداشتی وارد کشور شود./

V-950706-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید