Iranian Agriculture News Agency

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی:

نیازمند قانون قوی برای مقابله با خاطیان بخش آب هستیم/ در حوزه کاملاً بحرانی از منظر آب قرار داریم

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید یک قانون قوی برای برخورد با خاطیان بخش آب و کسانی که به‌صورت غیرقانونی از این منابع برداشت می‌کنند، وجود داشته باشد.

نیازمند قانون قوی برای مقابله با خاطیان بخش آب هستیم/ در حوزه کاملاً بحرانی از منظر آب قرار داریم

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید یک قانون قوی برای برخورد با خاطیان بخش آب و کسانی که به‌صورت غیرقانونی از این منابع برداشت می‌کنند، وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود پزشکیان عصر امروز چهاشنبه در آیین اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب بیان کرد: در شرایطی که به راحتی منابع آب زیرزمینی را استخراج کرده و برای توسعه مصرف می‌کنیم، کسی باید به ما بگوید که وقتی آب زیر پای ما تمام شد، چه باید کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان می‌گویند صد میلیون سال طول می‌کشد که آب داخل زمین ذخیره شود، اما ما آن را به سرعت تخلیه کرده و صرف توسعه می‌کنیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: میزان آب کشور مشخص است. نمی‌شود ناآگاهانه چشمانمان را ببندیم و هرطور دلمان می‌خواهد این منابع را نابود کنیم. به تصور من ما منابع خود را نابود می‌کنیم.

پزشکیان ادامه داد: اگر برنامه و نقشه نداشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم شد. استفاده از تکنولوژی و بالا بردن بهره‌وری یک سوی قضیه است، اما باید بدانیم چقدر حق داریم از منابع آب برداشت کنیم.

وی اضافه کرد: همه ما در قبال نسل آینده مسئول هستیم. در حال حاضر با سرعت زیاد زیر پای خود را خالی می‌کنیم و سرزمینی که فردا بچه‌های ما در آن زندگی خواهند کرد را تخریب می‌کنیم. مجلس باید برای این مسئله برنامه داشته باشد.

پزشکیان یادآور شد: در ارائه برنامه‌ها افتخار می‌کنیم که برای شهری مانند تبریز که روزی 10 چاه داشت، 40 چاه ایجاد کرده‌ایم تا مشکل آب آن رفع شود. تهران را بی‌محابا توسعه داده‌ایم و هیچ کس نیست بگوید اگر فردا روان‌آب فعلی موجود نباشد، نیازهای این شهر کلان را چگونه تأمین خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: باید عقلی وجود داشته باشد تا بین توسعه و منابع تعادل ایجاد کنیم. حق نداریم سهم نسل آینده را برای تأمین نیازهای امروز خود نابود کنیم و بعد به این رویه افتخار کنیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ذوب‌آهن را از بوشهر به اصفهان منتقل می‌کنیم و بعد می‌خواهیم از همه جا برای اصفهان آب ببریم. این در حالی است که در ابتدای هر عملی باید بدانیم که انجام آن به نفعمان است یا خیر.

پزشکیان با ابراز نگرانی از وضعیت آب کشور بر تصویب قانونی قوی برای مقابله با تخلفات بخش آب تأکید کرد و گفت: نباید بگذاریم کسی در کشور نسبت به آنچه متعلق به نسل فرداست، تخطی کند.

وی عنوان کرد: از دولت انتظار نقشه راهبردی برای حوزه آب داریم و از صنایع و تکنولوژی‌های روز حوزه آب حمایت می‌کنیم. انتظار داریم در حوزه انتقال تکنولوژی به حداکثر بهره‌وری در حوزه آب توجه شود.

پزشکیان در پایان افزود: ما در حوزه کاملاً بحرانی از منظر آب قرار داریم و اگر عالمانه از منابع استفاده نکنیم، فردای کشور را نابود کرده‌ایم./

L-950707-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید