Iranian Agriculture News Agency

تا پایان برنامه ششم توسعه در سال 1399

متوسط سرعت ایتنرنت ایران 20 مگابیت می شود


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات می‌گوید متوسط دسترسی به اینترنت تا پایان برنامه ششم توسعه ( 1399 ) به 20 مگابیت می‌رسد.

ایسنا: برات قنبری بیان اینکه امروزه فناوری اطلاعات پیشران توسعه بود، بنابراین هر اندازه که سرعت دسترسی و شبکه پهنای باند بالا رود رشد تولید ناخالص داخلی ما نیز افزایش می‌یابد، گفت: امسال برای متوسط دسترسی چهار مگ، در پایان برنامه ششم این میزان به ۲۰ مگابیت و تا پایان زمان ۱۰ ساله در چشم انداز دسترسی به ۱۰۰ مگابیت را هدف گذاری کرده‌ایم، زیرا هر اندازه که شبکه‌ها توسعه یابد استقبال مردم افزایش می‌یابد و نیازشان به پهنای باند بالا نیز بیش از پیش حل می‌شود.

قنبری به میزان هزینه‌های افزایش سرعت دسترسی در سبد خانوار نیز اشاره کرد و افزود: همواره درصدی از هزینه‌ها در سبد خانوارها بوده است که معمولا در دنیا هم این سهم بیش از پنج درصد نیست. از این رو ما با حفظ پنج درصد در سبد هزینه خانوارها این افزایش سرعت را خواهیم داشت. اگر سرعتمان حدود ۱۰ برابر افزایش یابد هزینه هایمان بیش از دو یا سه برابر زیاد نمی‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها اظهار کرد: طی سه سال گذشته نزدیک به ۴۰۰۰ میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کردیم و از سویی دیگر اپراتورها را نیز ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کردند؛ یعنی به ازای هر واحد دولت، اپراتورها چهار واحد سرمایه گذاری کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید