Iranian Agriculture News Agency

بازدید 10 هزار نفر از نمایشگاه بین المللی ماشین های کشاورزی در گرگان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان گفت: افزون بر 10 هزار نفر از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، ادوات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی در گرگان مرکز استان بازدید کردند.

بازدید 10 هزار نفر از نمایشگاه بین المللی ماشین های کشاورزی در گرگان


مهرداد یزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی پس از چهار روز فعالیت، جمعه شب به کار خود پایان داد.
وی اضافه کرد: علاوه بر دست اندرکاران بخش کشاورزی، کارشناسان و کشاورزان، هیات های خارجی از کشور عراق و نیز سفیر اتریش در ایران و رایزن بازرگانی این کشور نیز از نمایشگاه ماشین های کشاورزی در گرگان دیدن کردند.
به گفته وی؛ همچنین درحاشیه نمایشگاه ، میز مذاکره میان هیات تجاری 11 نفره عراق با تولیدکنندگان شرکت کننده در نمایشگاه دوازدهم برگزار شد.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی از ششم تا نهم مهرماه با حضور تولید کنندگان 14 استان کشور و نمایندگان انحصاری هشت شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گلستان در گرگان دایر بود.
در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و کشوری حضور داشتند.
در این دوره از نمایشگاه 67 شرکت از استان های گلستان، اصفهان، خراسان رضوی، تهران، قزوین، مازندران، البرز، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، کردستان، فارس و کرمان و نمایندگان انحصاری شرکت هایی از کشورهای ایتالیا، ترکیه، هلند، سوئد، اسلونی، چک، چین و اسپانیا تولیدات خود را در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع عرضه کرده بودند.
در این نمایشگاه، ماشین آلات و ادوات با الگو و تکنولوژی نوین مکانیزاسیون، ماشین های کشت مستقیم (کشاورزی حفاظتی)، ماشین های برداشت (کمباین و تراکتور)، کشنده ها و دنباله بندها، تجهیزات تسطیح زمین کشاورزی، سامانه های آبیاری و لوله و اتصال و نهاده ها شامل بذر، کود، سم و نهال، انواع کودپاش و سمپاش و علف کش های ارگانیک، ماشین آلات راه سازی، تجهیزات و لوازم اتصال در سامانه های آبیاری، تولید لوله های یو پی وی سی، دستگاه بوجاری غلات و حبوبات و انواع بالابر و کودهای آلی عرضه شده بود.
نمایشگاه بین المللی استان گلستان واقع در کیلومتر پنج جاده گرگان - آق قلا دارای 6 هزار متر مربع سالن سرپوشیده است.
استان گلستان با یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت از قطب های مهم کشاورزی کشور به شمار می رود.
طبق گزارش اخیر سازمان جهادکشاورزی تولیدات استان در بخش های زراعت، باغبانی، دام و طیور، صید و پرورش ماهیان خاویاری، خاویار و جنگل و مرتع در سال زراعی گذشته چهار میلیون و 348 هزار تن بود.
گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع علاوه بر 650 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 120 کیلومتر اراضی ساحلی، بیش از سه میلیون واحد دامی و حدود 900 واحد مرغداری دارد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید