Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جشن برداشت سیب:

سیاست امروز جهاد کشاورزی حمایت از ایجاد باغ های مدرن است/ اجرای باغ‌های مدرن ورمنجه در سطح 130 هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: باغ های مدرن باعث افزایش چند برابری محصولات باغی می‌شود، به طوری که عملکرد سیب استان از 16 تن در هکتار با استفاده از توصیه و شیوه کشت جدید در باغ مدرن به 70 تا 100 تن افزایش خواهد یافت.

سیاست امروز جهاد کشاورزی حمایت از ایجاد باغ های مدرن است/ اجرای باغ‌های مدرن ورمنجه در سطح 130 هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جشن برداشت سیب گفت: سیاست امروز جهاد کشاورزی تشویق باغداران و حمایت از ایجاد باغ های مدرن است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی با قدردانی از کلیه کسانی که برای ایجاد باغات مدرن ورمنجه تلاش کرده و در مراسم برداشت سیب از این باغ ها حضور یافتند، گفت: این باغ نشان تلاش علمی و فنی کارشناسان و سرمایه‌گذارانی است که چشم به آبادانی این مرز و بوم دارند .

وی با بیان اینکه باغ پادگان ورمنجه کرمانشاه یک مرکز ترویجی و آموزشی است افزود: سیاست امروز ما تشویق باغداران و حمایت از ایجاد باغات مدرن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فاز اول باغ های مدرن ورمنجه در سطح 130 هکتار اجرایی شده خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این باغ از بهمن ماه سال 93 کلید خورد و اکنون باغ های سیب ورمنجه یک و نیم ساله بوده و به ثمر نشسته است .

وی با بیان اینکه از تلاش علمی کارشناسان و باغداران برای راه‌اندازی باغ بهره‌گیری شده تصریح کرد: تاکنون برای باغ های مدرن ورمنجه حدود 40 میلیارد ریال هزینه شده است .

شهبازی اضافه کرد: باغ های مدرن باعث افزایش چند برابری محصولات باغی می‌شود، به طوری که عملکرد سیب استان از 16 تن در هکتار با استفاده از توصیه و شیوه کشت جدید در باغ مدرن به 70 تا 100 تن افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در تولید محصول انگور نیز عملکرد به طور متوسط 13 تن در هکتار بوده است که در باغ مدرن - که ارتفاع درختان به پنج متر رسیده - به 50 تن خواهد رسید که از ارقام منطقه کشت شده است .

وی افزود: در ایجاد باغ های مدرن سعی شده است طراحی و مکان یابی به صورت دقیق و علمی باشد و از
میکرو کلیمای باغ بهره‌گیری شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت خاطرنشان کرد: در باغ های مدرن ورمنجه از سیستم‌های نوین آبیاری، سیستم‌های نگه‌داری، رقم و پایه‌های موردنیاز منطقه، چاله‌های بسیار خوب و فرم دهی مناسب با رویکرد حداقل استفاده از سموم شیمیایی و بهره‌گیری از مبارزات بیولوژیکی استفاده شده است .

شهبازی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده در سطح 19 هزار و 800 هکتار از سطح اراضی کشاورزی به باغ های مدرن توسعه یابد، تصریح کرد: قصد داریم باغ های دیم نیز به شش هزار هکتار توسعه یابد.

وی در پایان افزود: طی برنامه‌ پنج ساله‌ دو هزار هکتار به کشت گلخانه اختصاص می یابد که در این زمینه مکان‌یابی انجام شده و به سرمایه‌گذاری و تسهیلات لازم نیازمند است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید