Iranian Agriculture News Agency

در دزفول؛

کار زشت و خشن 3 جوان با مرد میانسال در باغ +عکس

عامل سرقت مسلحانه ای که به جنایت روستای "بن جعفر" شهرستان دزفول انجامیده بود عاقبت در تهران دستگیر شد.

کار زشت و خشن 3 جوان با مرد میانسال در باغ +عکس


عامل سرقت مسلحانه ای که به جنایت روستای "بن جعفر" شهرستان دزفول انجامیده بود عاقبت در تهران دستگیر شد.

نیمه دوم بهمن ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع "قتل عمد" در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دزفول تشکیل و پرونده جهت رسیدگی در اختیار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

کارآگاهان پلیس آگاهی دزفول با حضور در محل وقوع جنایت که یک باغ مرکبات در روستای "بِن جعفر" بود به تحقیقات پرداختند. صاحب باغ به نام "محمدعلی"45 ساله با چند تن که قصد سرقت محصولات مرکبات باغ وی را داشتند، در ساعت 9 شب درگیر شده که طی درگیری مورد اصابت گلوله سارقان قرار گرفته و متأسفانه فوت کرده است.

اعضای خانواده مقتول در اظهارات خود عنوان داشتند که چند شب پیش از وقوع جنایت نیز، سارقان اقدام به سرقت مقداری زیادی از محصولات مرکبات باغ کرده بودند و به همین علت مقتول تصمیم به مراقبت از باغ خود گرفت تا مانع از سرقت مابقی میوه های داخل باغ شود. ساعت 9 روز حادثه با اطلاع از حضور سارقان در داخل باغ با آنها درگیر شد و بر خلاف انتظاری که مبنی بر فرار سارقان از محل وجود داشت ، آنها با مقتول درگیر و با شلیک گلوله او را به قتل رساندند.

دستگیری دو نفر از سارقان:

در شرایطی که هیچگونه اطلاعاتی در خصوص هویت سارقان و عاملان جنایت و قتل محمدعلی وجود نداشت، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دزفول در پرونده ای جداگانه با موضوع "سرقت مسلحانه" موفق به شناسایی و دستگیری دو سارق مسلح به نام های "علی" و "حمید" (هر دو نفر حدودا 21 ساله) شده و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز یک قبضه اسلحه کمری کشف و توقیف شد.

با توجه به احتمال ارتکاب جنایت خونین روستای بن جعفر با سلاح کشف شده از این سارقان، سلاح مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که مقتول پرونده جنایت روستای بن جعفر (محمدعلی) توسط همین سلاح کشف شده از سارقان به قتل رسیده است.

با اطلاعات جدید بدست آمده، دو سارق مسلح دستگیر شده ضمن اعتراف صریح به مشارکت در سرقت از باغ مقتول و همچنین حضور در درگیری منجر به جنایت، سرکرده گروه خود به نام "عباس"20 ساله را به عنوان عامل اصلی جنایت معرفی کردند.

آنها در اعترافات خود و در تشریح ماجرای درگیری با مقتول و نحوه ارتکاب جنایت توسط سرکرده خود به کارآگاهان عنوان داشتند: چند شب پیش از جنایت به باغ مقتول رفته و مقداری زیادی از مرکبات باغ را سرقت کرده بودیم. پس از فروش میوه ها مجددا تصمیم به سرقت از همان باغ گرفتیم و به همین علت شب پیش از سرقت، مخفیانه به داخل باغ رفته و میوه ها را چیده و آماده بردن (سرقت) کردیم. فردای آن روز هر سه نفر داخل باغ رفتیم تا میوه های چیده شده را سوار ماشین کرده و با خود ببریم که ناگهان از داخل باغ و در تاریکی شب، شخصی (مقتول) با یک بیل از داخل درخت ها بیرون آمد و به سمت ما حمله ور شد. چند لحظه ای از درگیری ما با این شخص نگذشته بود که ناگهان عباس با سلاح کمری همراه خود گلوله ای به سمت مقتول شلیک کرد که او بر روی زمین افتاد و ما نیز به سرعت از محل متواری شدیم.

متهمان در خصوص متواری شدن سرکرده گروه از شهرستان دزفول نیز به کارآگاهان عنوان داشتند: چند روز پس از ماجرا متوجه شدیم آن شخص بر اثر شلیک گلوله فوت کرده است. عباس تصمیم به فرار گرفت و سلاح کمری را به ما دو نفر تحویل داد و خودش متواری شد. ما نیز پس از گذشت مدت کوتاهی مجددا و این بار در یک گروه دو نفره سرقت های خود را آغاز کردیم که پس از چند مورد سرقت دستگیر و اسلحه از داخل مخفیگاهمان کشف شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده، اخبار و اطلاعاتی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دزفول قرار گرفت که عامل اصلی جنایت به تهران فراری کرده است. به همین منظور کارآگاهان آگاهی دزفول با اخذ نیابت قضایی به تهران اعزام و جهت ادامه تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کردند.

با آغاز رسیدگی به پرونده تحقیقات پلیسی جهت دستگیری "عباس" در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و سرانجام مخفیگاه متهم در یک ساختمان نیمه ساز شناسایی شد. در تحقیقات نامحسوس از این محل، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده (عباس) به عنوان کارگر ساختمانی در این محل مشغول به کار شده است. لذا با اطمینان از حضور متهم در محل و در یک عملیات مشترک با کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دزفول ، "عباس " در عصر روز 17 بهمن سال گذشته دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. وی در همان تحقیقات اولیه به مشارکت در سرقت های مسلحانه با دو متهم دستگیر شده و همچنین مشارکت در درگیری و همراه داشتن سلاح در حین ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به وقوع جنایت در شهرستان دزفول، متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی شهرستان دزفول قرار گرفت.

منبع: عصر ایران

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید