Iranian Agriculture News Agency

با مشارکت حدود 10 هزار صیاد در قالب 125 شرکت تعاونی پره کلید می خورد:

آغاز صید ماهیان استخوانی از هفدهم مهرماه در سه استان شمالی/ رهاسازی سالانه بین 250 تا ۴۰۰ میلیون انواع بچه ماهیان در رودخانه های شمالی کشور

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: امسال صید ماهیان استخوانی از هفدهم مهرماه در سه استان شمالی شروع می شود و حدود 10 هزار صیاد در قالب 125 شرکت تعاونی پره به صید می پردازند.

آغاز صید ماهیان استخوانی از هفدهم مهرماه در سه استان شمالی/ رهاسازی سالانه بین 250 تا ۴۰۰ میلیون انواع بچه ماهیان در رودخانه های شمالی کشور

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اعلام این خبر گفت: امسال صید ماهیان استخوانی از هفدهم مهرماه در سه استان شمالی شروع می شود و حدود 10 هزار صیاد در قالب 125 شرکت تعاونی پره به صید می پردازند .

به گزارش خبرنگار ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، مختار آخوندی با بیان این که صید ماهیان استخوانی در سال ۹۴ به دلیل شرایط نامساعد جوی با کاهش همراه بود و تعداد دفعات تور کشی نیز به دلیل طوفانی بودن دریا توسط صیادان پره سه استان گیلان، گلستان و مازندران در مقایسه با سال 93 با 6 درصد کاهش همراه بود .

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: در فصل صید سال 94 میزان کل صید ماهیان استخوانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن 35 درصد کاهش داشت و در طی 20 سال اخیر کمترین صید را در این بخش داشتیم .

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: در فصل صید 95-94 ، 5520 تن انواع ماهیان استخوانی در سه استان شمالی توسط شرکت های تعاونی پره صید شده است .

وی در ادامه بیانات خود با اشاره به این که بیشترین میزان صید ماهیان استخوانی به صید ماهی سفید اختصاص داشته است، اظهار داشت: بر این اساس 4283 تن از ماهیان صید شده به صید ماهیان سفید تعلق داشته است .

آخوندی تاکید کرد: سازمان شیلات ایران همواره برای بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر در تلاش بوده است و در این راستا طی سال های گذشته اقدامات موثری انجام داده است و سالانه بین 250 تا ۴۰۰ میلیون انواع بچه ماهیان در رودخانه های شمالی کشور که به دریای خزر منتهی می شوند، رهاسازی می شود .

وی گفت: این امر تاثیر به سزایی در حفظ نسل و بازسازی ذخایر این گونه های با ارزش دریای خزر داشته است .

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: همچنین طی چند دو، سه سال اخیر تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی با مشارکت صیادان در استان های شمالی انجام شده است .

به گفته وی، صید ماهیان استخوانی در فصل صید 96-95 از 17 مهرماه آغاز خواهد شد که امیدواریم با توجه به رهاسازی های انجام شده در سال های قبل و شرایط مناسب آب و هوایی، شاهد میزان صید قابل قبولی از ماهیان استخوانی در دریای خزر و توسط صیادان سخت کوش و زحمت کش دریای خزر باشیم .

مختار آخوندی، مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اعلام این خبر اظهار امیدواری کرد تا صیادان سختکوش پره، همچون گذشته، ضمن مشارکت در بازسازی ذخایر و تکثیر طبیعی در راستای حفظ گونه های ارزشمند دریای خزر، نسبت به رعایت قوانین و مقررات ابلاغی از سوی سازمان شیلات ایران توجه کافی و وافی را داشته باشند تا بهره برداری پایداری و مستمر از ذخایر آبزیان تضمین شود .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید