Iranian Agriculture News Agency

سازمان ملل متحد و همراه با 29 رهبر جهان،‌ متعهد شدند:

کمک برای مقابله با گرسنگی و سوءتغذیه در سراسر جهان

سوءتغذیه به مشکلی در سطح جهان تبدیل شده، به‌گونه‌ای که از هر ٩ نفر، یکی به سوءتغذیه دچار است.

کمک برای مقابله با گرسنگی و سوءتغذیه در سراسر جهان


سوءتغذیه به مشکلی در سطح جهان تبدیل شده، به‌گونه‌ای که از هر ٩ نفر، یکی به سوءتغذیه دچار است.

به گزارش ایانا، "این مسئله‌ای غیرقابل قبول است که در جهان حدود 800 میلیون نفر از گرسنگی رنج می‌برند، این نشان‌دهنده یک شکست اخلاقی و سیاسی جمعی است." این سخنان را بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، در رویداد Zero Hunger event در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد.

بان کی‌مون با اشاره به اینکه خوشبختانه، برخی از پیشرفت‌ها در این زمینه حاصل شده است، خاطرنشان کرد: "از سال 2012، حدود 70 میلیون نفر، از مجموع افرادی که دچار سوء‌تغذیه هستند، کاسته شده ‌است."

با این حال، مشکل تغذیه جهانی، هر روز پیچیده‌تر می‌شود. مجله پزشکی لانست Lancet ، در گزارشی که در مارس 2016 منتشر کرد، نشان داد که "در حال حاضر در جهان افرادی که به چاقی مبتلا هستند، نسبت به افراد کم‌وزن تعدادشان بیشتر است."

به‌منظور بهبود تغذیه جهانی، بان کی‌مون، 29 رهبران جهان را در رویداد Zero Hunger ، به‌عنوان ارگان جنبش SUN ( SUN: Scaling-Up Nutrition movement ) با هدف از بین بردن سوءتغذیه‌ منصوب کرد.

آنتونی لیک Anthony Lake ، رئیس جنبش SUN ، گفت: "جنبش SUN ، متشکل از 57 کشور و سه ایالت هند است که با یاری گرفتن از رهبران ملت‌ها، در راستای آگاهی رسانی در زمینه توسعه پایدار فعالیت می‌کند و از اهداف آن مبارزه و پایان دادن به سوءتغذیه تا سال 2030 است."

Faure Gnassingbé ، فوره اگناس سینگبه رئیس جمهوری توگو و جان محما John Mahama ، رئیس جمهوری غنا، درباره مسیرهای مختلف و مشابهی برای از بین بردن گرسنگی در کشورهای خود بحث کردند که این روش‌ها به‌طور عمده شامل بهبود بهره‌وری از طریق روش‌های پایدار کشاورزی، استراتژی‌های کاهش فقر، برنامه تغذیه در مدارس و حضور از جوانان بود.

هر دو رئیس جمهوری معتقد بودند: تأثیر تغییرات آب و هوا و به‌طور ویژه پدیده ال نینو، همچنان مانعی برای رسیدن به این اهداف به‌شمار می‌آید.

خوزه داسیلو ا José da Silva ، مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: "تأثیر تغییرات آب و هوایی تا حد زیادی باعث تضعیف این تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن گرسنگی، سوءتغذیه و ایجاد سیستم‌های مواد غذایی پایدار و سازگار می‌شود."

داسیلوا تصریح کرد: "اثر ال‌نینو در آفریقا، باعث شده تا این قاره در طی 10 سال، از نظر بهبود تغذیه و سیستم‌های مواد غذایی قابل اعتماد، دچار ضعف شود. "به‌عنوان مثال، تأثیر ال‌نینو در منطقه جنوب ماداگاسکار، همراه با حمله ملخ‌ها، باعث شد بیش از 600 هزار نفر با کمبود شدید مواد غذایی روبه‌رو شوند.

مدیرکل فائو، بر لزوم راه‌حل‌های پایدار بیش از راه‌حل‌های فوری مانند کمک مالی و غذایی تأکید کرد.

گفتنی است، تلاش‌های مشترک فائو و برنامه جهانی غذا ( WFP: World Food Program ) در حال حاضر برای احیای ساختار بازار و توسعه محلی، سرمایه‌گذاری در سیستم‌های مدیریت آب برای جلوگیری از فرسایش خاک و آماده شدن برای فصل کاشت قبل و بعد از پدیده ال‌نینو که برای اواسط اکتبر پیش‌بینی شده، انجام می‌شود.

وی با بیان این موارد به کمک مالی برای انجام این تلاش‌ها و رسیدن به هدف نیز اشاره کرد.

با توجه به گزارش نون میمیکا Neven Mimica ‌کمیسر اتحادیه اروپا در بخش همکاری توسعه بین‌المللی، اتحادیه اروپا ( EU ) متعهد شد تا 3.5 میلیارد دلار، از سال 2014 تا سال 2025 به منظور افزایش رشد در هفت میلیون کودک سرمایه‌گذاری کند. همچنین بر اساس آخرین گزارش پیشرفت تغذیه اتحادیه اروپا، پیشرفت‌های قابل توجهی در کشورهای مورد نظر مشاهده شده است.

نون میمکا افزود: "ثابت شده، قرار دادن زنان و کودکان در جایگاه‌هایی همچون بخش مربوط به سیاست‌های غذایی، آموزش کشاورزان و تکنیک‌های پایدار و دیگر سیاست‌های انعطاف پذیر بسیار سودمند خواهند بود."

وی یادآور شد: ‌"به‌عنوان مثال، سوءتغذیه در رواندا، بیش از 13 درصد در دهه گذشته کاهش یافته است. همچنین نتایج امیدوار‌کننده‌ای در اتیوپی، نیجر، گواتمالا و جمهوری آفریقای مرکزی به دست آمده است."

ارتارین کازین Ertharin Cousin ، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، گفت: "حمایت نوآورانه می‌تواند به‌عنوان یک ابزاری مثبت باعث شود تا با نگه داشتن جوانان آفریقا و ایجاد علاقه‌مندی در آنها، در بخش کشاورزی فعالیت کنند."/


مترجم: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.ipsnews.net/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید