Iranian Agriculture News Agency

بر اساس مطالعات تاثیر پوشش گیاهی نمای ساختمان هادر پنج شهر مشخص شد:

ساختمان های سبز، راهکاری برای مقابله با تاثیرات گرمای زمین/ کاهش 10 درجه ای دمای شهرها با ساختمان های پوشیده از گیاهان سبز

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که فواید پوشش گیاهی نمای ساختمان ها به جذب دی اکسید کربن و زیبایی محدود نمی شود و مقابله با تاثیرات گرمایش زمین از دیگر فواید آن است.

ساختمان های سبز، راهکاری برای مقابله با تاثیرات گرمای زمین/ کاهش 10 درجه ای دمای شهرها با ساختمان های پوشیده از گیاهان سبز


نتایج یک مطالعه نشان می دهد که فواید پوشش گیاهی نمای ساختمان ها به جذب دی اکسید کربن و زیبایی محدود نمی شود و مقابله با تاثیرات گرمایش زمین از دیگر فواید آن است.

به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس آلرت، محققان شرکت چند ملیتی 'آروپ' Arup مستقر در لندن در مطالعه ای که به تازگی منتشر شد، به بررسی فواید پوشش گیاهی نما در ساختمان هایی پرداختند که سبزی برخی از آنها نفوذ تدریجی طبیعت در سازه را به ذهن متبادر می کند.
محققان این شرکت به منظور بررسی تاثیر پوشش گیاهی نمای ساختمان ها، شاخص های مختلفی را در پنج شهر برلین، هنگ کنگ، ملبورن، لندن و لس آنجلس بررسی کردند.
بی تردید گیاهان دی اکسید کربن هوا را می گیرند و آن را به اکسیژن تبدیل می کنند؛ بنابراین افزایش دامنه فضاهای سبز در مناطق شهری و انتقال گیاهان مختلف به داخل ساختمان ها، روشی برای تضمین تداوم روند تبدیل دی اکسید کربن هوا به اکسیژن در اطراف ما است.
پوشش های گیاهی تاثیر قابل توجهی بر کاهش سایر آلاینده های هوا از جمله دوده و گرد و غبار نیز دارند؛ محققان حتی ثابت کرده اند که قرار دادن یک گیاه روی میز می تواند کیفیت هوای داخل خانه را تقویت کند.
مطالعه جدید نشان داده است که میزان آلاینده های هوا در حدفاصل دو ساختمان سبز (نمای پوشیده از گیاه) به میزان 20 درصد کاهش می یابد.
ساختمان های سبز همچنین با مسدود کردن 'اثر جزیره ای گرمای شهری' که در آن ساختمان ها و جاده ها گرمای روزهای داغ را ساطع می کنند، می توانند موجب خنک شدن هوای شهرها شوند.
براساس یافته های محققان، ساختمان های پوشیده از گیاهان سبز در شهرهایی با ساختمان های بلند مانند هنگ کنگ، می توانند موجب کاهش دما تا 10 درجه سانتیگراد (18 درجه فارنهایت) شوند.
این مطالعه همچنین نشان داد که در اوج گرمای تابستان، دمای زیر یک سقف پوشیده از گیاه می تواند به اندازه گرمای هوای محیط اطراف باشد، اما دمای زیر سقفی که از پوشش گیاهی برخوردار نیست، حتی تا 50 درجه سانتیگراد (90 درجه فارنهایت) گرم تر از دمای هوای اطراف می شود.
پژوهشگران خاطرنشان کردند که با افزایش تدریجی دمای زمین، می توان از برخی پوشش های گیاهی برای مقابله با اثرات این گرمایش استفاده کرد؛ به صورتی که به لطف این سپر سبز، دمای هوای خانه ها اغلب کاهش می یابد و اگر این نماهای به درستی ایجاد شوند، آلودگی صوتی را نیز جذب می کنند.
به گفته محققان، پوششی از شاخ و برگ گیاهان سر و صدای ناشی از ترافیک را به طور کامل مسدود نمی کند، اما اثر مثبتی در این زمینه به ویژه عصرها دارد.
از فواید دیگر پوشش گیاهی نمای ساختمان ها، زهکشی بهتر است؛ به طوری که پوشش گیاهی نما و سقف، آب باران را جذب کرده و زمان و شدت رسیدن آب به زمین را کاهش می دهد.
آسایش و بهره مندی کارمندان ادارات از طبیعت و هوای پاک، به علاوه یک محیط زیست متنوع تر شهری از دیگر فواید پوشش گیاهی نمای ساختمان های شهری ذکر شده است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید