Iranian Agriculture News Agency

کشف دو نارون نسل منقرض شده در باغ کاخ ملکه

در جریان یک بررسی گیاه‌شناسی از باغ‌های اطراف کاخ "هالیروودهوس" که محل اقامت رسمی ملکه اسکاتلند است، دو نارون منقرض شده "ونت ورث" که پس از نابودی میلیون ها نارون از گونه یاد شده پس از یک بیماری همه گیر، از دیده‌ کارشناسان پنهان مانده بود، کشف شد.

کشف دو نارون نسل منقرض شده در باغ کاخ ملکه


در جریان یک بررسی گیاه‌شناسی از باغ‌های اطراف کاخ "هالیرودهوس" که محل اقامت رسمی ملکه اسکاتلند است، دو نارون منقرض شده "ونت ورث" که پس از نابودی میلیون ها نارون از گونه یاد شده پس از یک بیماری همه گیر، از دیده‌ کارشناسان پنهان مانده بود، کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایانا به نقل از سانس‌آلرت، در جریان یک بررسی گیاه‌شناسی از باغ‌های اطراف کاخ "هالیروودهوس" که محل اقامت رسمی ملکه اسکاتلند است، دو نارون ونت ورث wentworth ( ulms wentworthii pendula ) که از دیده‌ها پنهان مانده بود، کشف شد تا باعث شگفتی دانشمندان گیاه‌شناسی شود.

پیش از این به‌دلیل یک بیماری همدیگر از بیماری هلندی در سال 1970 میلادی، بین 25 تا 27 میلیون نارون در سراسر بریتانیای کبیر نابود شد.

کارشناسان هم‌اکنون در تلاش هستند تا راه‌هایی که بتوانند نارون ونت‌ورث را پیدا و در سایر نقاط بریتانیا منتشر کنند، بیابند. اگرچه به‌طور قطع رابطه‌ای نزدیک نیز بین کاخ و باغ در اوایل قرن بیستم و سه باغبان‌ آن ویلیام اسمیت وجود داشته که آموزش‌های لازم را به باغبانان داده بوده است.

البته بایگانی‌های باغ ادینبورث نشان می‌دهد که در سال 1902 از RBGE آلمان سه نارون ورنت‌ورث به این باغ منتقل شده بود که یکی از درخت‌ها به‌دلیل بیماری از بین رفته است. اگرچه بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد که دو نارون کشف‌شده از دید پنهان شده است./

S-950719-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید