Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان البرز خبر داد:

اجرای 4000 هکتار انواع روش های نوین آبیاری در استان البرز در سال جاری

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان البرز گفت: سهم هر شهرستان با توجه به مساحت اراضی قابل توسعه ابلاغ شد که در این میان سهم شهرستان نظر آباد با 27 درصد و شهرستان ساوجبلاغ با 25 درصد و شهرستان کرج با 5/ 22 درصد از باقی شهرستان ها با توجه به وسعت اراضی مستعد در این زمینه بیشتر است.

اجرای 4000 هکتار انواع روش های نوین آبیاری در استان البرز در سال جاری


مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در صورت تأمین اعتبار با توجه به مطالعات صورت گرفته آمادگی اجرای بیش از چهار هزار هکتار انواع روش های نوین آبیاری در سطح اراضی زراعی و باغی استان در سال جاری وجود دارد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، حجت اله رضایی با بیان این مطلب افزود: نقش آب به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تولید در بخش کشاورزی غیر قابل انکار است و در کشوری مانند ایران به خصوص در استان البرز که در سال های اخیر به دلایل عمده با کمبود منابع آبی مواجه است،ن قش سرمایه گذاری در بالا بردن راندمان آبیاری و تجهیز اراضی زیر کشت از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: بر اساس سند چشم انداز بیست ساله و ماده 145 برنامه پنج ساله توسعه و در راستای بهینه سازی مصارف آب و توسعه روش های نوین آبیاری، این مدیریت اعتبارات مورد نیاز در این خصوص را در اختیار کشاورزان قرار داده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به روند عملکرد مدیریت آب و خاک در سال 94 گفت: طی ده ماه گذشته طبق سهمیه تعیین شده که ابتدای هر دوره اجرایی یک ساله تعیین می شود، مقررشد یک هزار و 467 هکتار از اراضی استان البرز مورد تجهیز و توسعه روش های نوین آبیاری قرار گیرد.

وی افزود: سهم هر شهرستان با توجه به مساحت اراضی قابل توسعه ابلاغ شد که در این میان سهم شهرستان نظر آباد با 27 درصد و شهرستان ساوجبلاغ با 25 درصد و شهرستان کرج با 5/ 22 درصد از باقی شهرستان ها با توجه به وسعت اراضی مستعد در این زمینه بیشتر است.

رضایی با اشاره به روند اجرایی توسعه روش های نوین آبیاری یادآور شد: پس از درخواست های مکرر کشاورزان به منظور اجرای طرح های نوین آبیاری، این درخواست ها در سامانه نوین آبیاری ثبت و پرونده ها به این مدیریت ارسال می شود که گاه تعداد این پرونده ها از سهمیه ابلاغی بیشتر است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: بررسی فنی و تخصصی کلیه طرح ها در کمیته فنی متشکل از کارشناسان این مدیریت و با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صورت می گیرد و پس از طی روند اداری، به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان عامل پرداخت اعتبار معرفی می شوند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: با توجه به فعالیت های صورت گرفته در طول یکسال گذشته یک هزار و 196هکتار از اراضی وارد فاز اجرایی شده است که به دلیل عدم تأمین و تخصیص اعتبار و نبود تمکن مالی کشاورزان، 782 هکتار از اراضی به صورت کامل اجرا و تحویل موقت شده است. همچنین در سال جاری نیز در صورت تأمین اعتبار با توجه به مطالعات صورت گرفته آمادگی اجرای بیش از چهار هزار هکتار انواع روش های نوین آبیاری در سطح اراضی زراعی و باغی استان وجود دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید