Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

کاهش 40 درصدی تغییر اراضی کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال برای بیش از 200 مورد تغییر کاربری غیرمجاز پرونده تشکیل و متخلفان به مقامات قضایی معرفی شده‌اند.

کاهش 40 درصدی تغییر اراضی کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از کاهش 40 درصدی تغییر اراضی کشاورزی در استان آذربایجان شرقی خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، کریم مهری در جلسه حفاظت از اراضی کشاورزی و ملی مراغه اظهار داشت: با راه‌اندازی گشت ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در 9 شهرستان به همراه 24 شرکت حفاظتی، از یک میلیون 200 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ برای تغییر کاربری جلوگیری می شود.

وی گفت: گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی در شهرستان‌های در معرض تهدید تغییر کاربری راه‌اندازی و این گشت‌ها به خودرو و تجهیزات لازم مجهز شده است .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تغییر اراضی کشاورزی در استان 40 درصد کاهش یافته است، افزود: از ابتدای سال برای بیش از 200 مورد تغییر کاربری غیرمجاز پرونده تشکیل و متخلفان به مقامات قضایی معرفی شده‌اند .

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مراغه نیز در این جلسه، با اشاره به قرار گرفتن حدود دو هزار هکتار از باغ‌ها و اراضی ملی مراغه در محدوده شهر از جهادکشاورزی و منابع طبیعی خواست در حفاظت از اراضی کشاورزی و ملی جدی باشند .

ظفر محمدی افزود: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت ساز ممنوع بوده و برای واحدهای صنعتی و تولیدی نیز تغییر کاربری با در نظر گرفتن درجه زمین و خاک منطقه در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید