Iranian Agriculture News Agency

رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از مجتمع کشتارگاهی زیاران خبر داد:

مجتمع کشتارگاهی زیاران قزوین احیاء می شود

مجتمع دامی و صنعتی زیاران به دلیل مشکلات مالی طی 10 سال گذشته غیر فعال بوده است. این مجتمع 270 هکتاری دارای امکاناتی چون: واحد پرواربندی، تهیه خوراک دام، کشتارگاه، سردخانه و واحد بسته بندی گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ بوده که در حال حاضر بخش اندکی از آن فعال است.

مجتمع کشتارگاهی زیاران قزوین احیاء می شود


رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: احیای مجتمع کشتارگاهی زیاران قزوین می تواند نیاز های کشور را تأمین کند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، ولی الله سیف در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای سالامی و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن باغستان برگزار شد، پس از بازدید ازمجتمع بزرگ کشتارگاهی زیاران قزوین اظهارداشت: ظرفیت های این مجموعه برای نوسازی و احیا بسیار مناسب است.

وی گفت: این واحد می تواند نیازهای کشور را نیز تأمین کند و خوشبختانه افراد توانمندی برای احیا ء آن وارد کار شده اند و ما نیز آمادگی داریم اعتبارات لازم را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تزریق اعتبارات مورد نیاز به زودی شاهد راه اندازی مجتمع گوشت زیاران باشیم و تولیدات آن وارد بازار شود و به اشتغال و تولید نیز کمک کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش کشاورزی اظهار داشت: کشتارگاه زیاران برای تأمین 25 درصد گوشت مورد نیاز بازار و کمک به صادرات کشور، نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است.

ابراهیمی‌پاک افزود: کشتارگاه زیاران در زمینه تولید گوشت ظرفیت زیادی را دارد؛ اما نصف این میزان هم‌اکنون در این استان قزوین تولید می‌شود.

وی گفت: میزان تولیدات کشاورزی در سال گذشته و جاری در این استان به میزان 8 هزار و 500 میلیارد تومان بود که 5 درصد میزان تولید حوزه کشاورزی را به خود اختصاص داده است.



رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان اینکه برای راه‌اندازی کامل مجتمع زیاران بیش از 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی مورد نیاز است، مطرح کرد: با توسعه و رونق این کشتارگاه زمینه اشتغال یک هزار نفر در آن فراهم می‌شود که این مهم تعامل بین‌دستگاهی را می‌طلبد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید از سوی مسئولان و افراد صورت گیرد؛ زیرا تحقق این مهم توسعه و رونق را به همراه دارد.

گفتنی است مجتمع دامی و صنعتی زیاران به دلیل مشکلات مالی طی 10 سال گذشته غیر فعال بوده است. این مجتمع 270 هکتاری دارای امکاناتی چون: واحد پرواربندی، تهیه خوراک دام، کشتارگاه، سردخانه و واحد
بسته بندی گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ بوده که در حال حاضر بخش اندکی از آن فعال است.

مجتمع گوشت زیاران دارای ظرفیت نگهداری 90 هزار رأس گوساله، 400 هزار رأس گوسفند و یک هزار فرصت شغلی جدید است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید