Iranian Agriculture News Agency

"ایانا" امروز میزبان همکاران رسانه‌ای بخش کشاورزی بود

پیش از ظهر امروز یک‌شنبه، تحریریه ایانا میزبان جمعی از دست‌اندرکاران و روزنامه‌نگاران بخش کشاورزی بود که به مناسبت همدردی و همدلی با درگذشت پدر همکار عزیزمان لیلا مرگن، به دفتر خبرگزاری آمدند.

"ایانا" امروز میزبان همکاران رسانه‌ای بخش کشاورزی بود

پیش از ظهر امروز یک‌شنبه، تحریریه ایانا میزبان جمعی از دست‌اندرکاران و روزنامه‌نگاران بخش کشاورزی بود که به مناسبت همدردی و همدلی با درگذشت پدر همکار عزیزمان لیلا مرگن، به دفتر خبرگزاری آمدند.

روح درگذشته عباس مرگن، پدر همکارمان لیلا مرگن غرق در غروری بود نشاط انگیز، نه همچون دوران حیات از برای موفقیت‌های دختر خبرنگارش که شهره به دل سوخته منابع طبیعی کشور است و آماده به یراق در بستن بار سفر به مأموریت‌های دشوار این حوزه بی‌چشمداشت و ملاحظات مصائب مسافرت‌های این حوزه خبری شال و کلاه می‌کند؛ بلکه از آن رو که امروز خبرنگاران حوزه کشاورزی در رسانه‌های مختلف در اقدامی جمعی در ساعتی مقرر قلم‌ها را به زمین نهاده بودند تا با جان و دل به محل کار دختر مهربان پدر به مسافرت همیشگی رفته، بیایند و با او ابراز همدردی کنند.

روح زنده‌یاد عباس مرگن، امروز وقتی شادتر شد که دید از ابوالقاسم گلباف مدیرمسئول پیشکسوت و خوش‌معاشرت ماهنامه "دام، کشت و صنعت "گرفته تا محمدرضا جمشیدی، بنیانگذار نخستین صفحه روزانه کشاورزی در رسانه‌های یومیه ایران، رنج ترافیک تهران و پارک کردن اتوموبیل‌هایشان در کوچه ساختمان ایانا را به جان خریده‌اند تا در ساختمان خبرگزاری کشاورزی ایران، به اتفاق سایر خبرنگاران پرتلاش همین حوزه، با دخترش لیلا همدردی کنند. خبرنگارانی که از پیشنهاد روح‌الله رضایی، خبرنگار جوان و چالاک بخش کشاورزی ایسنا استقبال کردند تا در یک همبستگی صنفی، از آلام همکارشان در رسانه‌ای دیگر بکاهند. خبرنگارانی که تغییر حوزه خبری آنها نیز باعث نشده تا همکاران نسل بعد را در همان رسانه همراهی نکنند. از بهبود سعیدی‌کیا و بهروز نوری که سال‌ها پیش در حوزه کشاورزی قلم می‌زدند گرفته -که امروز فاطمه بیات خبرنگار جدید بخش کشاورزی، اما با تجربه در سایر حوزه‌های خبرگزاری فارس را همراهی کردند - تا مریم طاووسی خبرنگار سال‌های دور ایسنا که امروز در مقام دبیر، روح‌الله رضایی خبرنگار با معرفت بخش کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران را همراهی کرد و به لیلا مرگن تسلیت گفتند. همراهی پر احساسی که در آن کوشیدند لبخند بر لبان این همکار دغدغه‌مدار بخش کشاورزی که چند روز است داغ فراغ پدر بر چهره‌اش نشسته، بنشانند...

و البته چقدر به‌جا شد در کنار این ایده خبرنگار ایسنا و حضور و همراهی پیشکسوتان خبر بخش کشاورزی که بعد از نثار فاتحه به روح پدر درگذشته لیلا مرگن، فرصتی هم دست داد تا همچون همیشه خبرنگاران بخش کشاورزی - که در میانه نشست، هما همت‌خواه خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هم به این جمع پیوست - گریزی کوتاه نیز به دغدغه‌های اطلاع‌رسانی بخش کشاورزی زده شود و فضا به حال و هوایی رود تا از این پس دورهم‌نشینی‌ها بیشتر شود؛ بلکه با همراهی و همرایی همه دست‌اندرکاران رسانه‌ای بخش کشاورزی، این راه دشوار و فروبسته، همواره راهگشا شود./








متن: علیرضا صفاخو

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید