Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

توسعه بیمه محصولات کشاورزی به ترویج و فرهنگ سازی در بین کشاورزان نیازمند است

به منظور ترویج و توسعه فرهنگ بیمه از پرداخت هرگونه غرامت از محل اعتبارات مدیریت بحران به خسارت دیدگان فاقد بیمه خودداری می‌شود و با اعطای تسهیلات به بهره برداران خسارت دیده و امهال تسهیلات دریافتی قبلی برابر بند و تبصره 13 قانون بودجه سال 1395بلامانع است.

توسعه بیمه محصولات کشاورزی به ترویج و فرهنگ سازی در بین کشاورزان نیازمند است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: توسعه بیمه محصولات کشاورزی در این استان به ترویج و فرهنگ سازی در بین کشاورزان نیازمند است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، چاله چاله در ششمین جلسه کارگروه مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی استان با بیان این مطلب افزود: کشاورزی یکی از بخش‌های ریسک پذیر بوده که همواره با مخاطراتی مواجه و این بخش را با خسارت‌هایی رو به رو کرده است که بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد .

وی با اشاره به اینکه توسعه بیمه محصولات کشاورزی یک ضرورت بوده و توسعه آن در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: به منظور ترویج و توسعه فرهنگ بیمه از پرداخت هرگونه غرامت از محل اعتبارات مدیریت بحران به خسارت دیدگان فاقد بیمه خودداری می‌شود و با اعطای تسهیلات به بهره برداران خسارت دیده و امهال تسهیلات دریافتی قبلی برابر بند و تبصره 13 قانون بودجه سال 1395بلامانع است .

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: مدیریت زراعت جهاد کشاورزی استان نیز پیگیری لازم را درجهت واریز حق بیمه کلزا از محل اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی به حساب صندوق بیمه بانک کشاورزی در دستور کار خواهد داشت .

وی از مدیریت هماهنگی ترویج سازمان درخواست کرد که نسبت به اطلاع رسانی در خصوص تعرفه های جدید بیمه محصولات کشاورزی با هماهنگی صندوق بیمه اقدام کند .

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت تأمین نیاز غذایی جامعه افزود: به منظور تأمین غذای سالم و پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک انسان و دام، با مساعدت و همکاری فرمانداری ها و نیروی انتظامی از کشتار غیر مجاز دام در معابر و اماکن غیر بهداشتی جلوگیری به عمل آید.

گفتنی است ششمین جلسه کارگروه مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی استان با حضور نمایندگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی، معاونت بهبود تولیدات دامی، اداره کل دامپزشکی، اداره کل شیلات، اداره مدیریت بحران و سازمان نظام دامپزشکی در خصوص راهکارهای ترویج و توسعه بیمه در بخش دام و طیور و آبزیان تشکیل شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید