Iranian Agriculture News Agency

جدیدترین تغییرات قیمت انواع مرغ و ماهی در بازار:

نرخ سالمون نروژی بالا جهید، مرغ زنده پایین پرید!

با کاهش 60 درصدی تقاضا بعد از ایام تاسوعا و عاشورا، قیمت مرغ با افت 700 تومانی روبه‌رو شد و در سطح خرده‌فروشی به شش‌هزار و 300 تومان رسید.

نرخ سالمون نروژی بالا جهید، مرغ زنده پایین پرید!


با کاهش 60 درصدی تقاضا بعد از ایام تاسوعا و عاشورا، قیمت مرغ با افت 700 تومانی روبه‌رو شد و در سطح خرده‌فروشی به شش‌هزار و 300 تومان رسید.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از کاهش 700 تومانی قیمت مرغ و نوسانات قیمتی برخی اقلام ماهی در بازار خرده‌فروشی خبر داد و گفت: با توجه به ایام نذورات در دو هفته گذشته، قیمت مرغ به هفت‌هزار تومان رسیده بود که از پنج‌شنبه هفته گذشته با سقوط 700 تومانی روبه‌رو شده است.

مهدی یوسف‌خانی افزود: کاهش 60 درصدی تقاضا در هفته جاری باعث این افت قیمت شده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مرغ زنده درب کشتارگاه در حال حاضر چهارهزار تومان، قیمت مرغ گرم کشتار و پنج‌هزار و 550 تومان و قیمت تحویل درب واحدهای صنفی نیز پنج‌هزار و 700 تومان است.

یوسف‌خانی ادامه داد: قیمت مرغ در واحدهای خرده‌فروشی در حال حاضر شش‌هزار و 300 تومان است که از کاهش 700 تومانی در مقایسه با ماه قبل برخوردار بوده است.


کاهش قیمت 3000 تومانی ماهی سرخو به 17 هزار تومان

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره قیمت ماهی در هفته جاری در مقایسه با 20 روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: قیمت ماهی شیر از 30 هزار تومان به 22 هزار تومان تقلیل یافته و قیمت کپورماهیان نیز با دوهزار تومان کاهش از 14 به 12 هزار تومان رسیده است.

وی یادآور شد: قیمت ماهی قزل‌آلا بدون تغییر در بازار 13 هزار تومان است و شیرنیزه‌ای نیز با کاهش دوهزار تومانی از 14 به 12 هزار تومان رسید.

یوسف‌خانی تأکید کرد: ماهی سفید پرورشی نیز با کاهش یک‌هزار تومانی از 14 به 13 هزار تومان رسید.

وی اظهار داشت: ماهی آزاد از هشت‌هزار و 500 به شش‌هزار و 500 تومان رسید و ماهی هامور جنوب با قیمت 19 هزار تومان در این مدت ثابت بود.

یوسف‌خانی همچنین گفت: ماهی حلوای سیاه طی 20 روز اخیر با کاهش دوهزار تومانی از 22 به 20 هزار تومان رسید.

وی در ادامه افزود: ماهی سنگسر در این مدت بدون تغییر با قیمت 14 هزار تومان عرضه شد و سالمون نروژ نیز با افزایش دوهزار تومانی از 37 به 39 هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی خاطرنشان کرد: ماهی سرخو نیز با کاهش سه‌هزار تومانی روبه‌رو شدو و از 20 به 17 هزار تومان رسید.

یوسف‌خانی ادامه داد: ماهی راشکو از 20 به 22 هزار تومان افزایش قیمت داشت و شوریده بدون تغییر ماند و با قیمت 22 هزار تومان عرضه شد.

وی تصریح کرد: ماهی قزل‌آلای سالمون نیز با یک‌هزار تومان افزایش از 14 به 15 هزار تومان رسید.

یوسف‌خانی در پایان یادآور شد: با توجه به در پیش بودن فصل صید ماهیان دریایی همچون کفال و ماهی سفید، پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا افزایش یافته و افزایش قیمت حداقل تا دو هفته آینده نخواهیم داشت./

M-950726-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید