Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور شیلات و آبزیان استان مرکزی اعلام کرد:

تصویب طرح ساماندهی برداشت آرتمیا از تالاب میقان اراک

مدیر امور شیلات و آبزیان استان مرکزی گفت: صنعت تکثیر آبزی پروری کشور تا پایان برنامه ششم توسعه حدود ۱۵ تن در سال برآورد شده است که تالاب میقان اراک می تواند نقش مهمی در تأمین بخشی از این نیاز داشته باشد.

تصویب طرح ساماندهی برداشت آرتمیا از تالاب میقان اراک

مدیر امور شیلات و آبزیان استان مرکزی از تصویب طرح ساماندهی برداشت آرتمیا از تالاب میقان اراک خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، حسن اکبری با بیان این مطلب گفت: حمایت از انجام طرح تحقیقاتی ساماندهی برداشت آرتمیا از تالاب میقان اراک در کارگروه ملی توسعه پرورش آرتمیا تصویب شد.

وی گفت: تالاب میقان اراک یکی از تالاب های بین المللی کشور با اکوسیستم کم نظیری به شمار می رود که در مطالعات انجام شده آرتمیا با ویژگی های منحصر به فرد در این تالاب شناسایی شده و به زودی مورد تحقیق قرار می گیرد .

مدیر امور شیلات و آبزیان استان مرکزی یادآور شد: در نشست کارگروه تخصصی توسعه پرورش آرتمیای کشور که در مرکز تحقیقات بین المللی آرتمیا استان آذربایجان غربی جریان داشت، مقرر شد با توجه به اینکه پرورش اصولی سیت آرتمیا در تالاب میقان اراک نیازمند مطالعه و ارزیابی زیست محیطی است و دو طرح در سال جاری و سال آتی با حمایت سازمان شیلات و مؤسسه تحقیقات علوم شیلات کشور برای برداشت آرتمیا از این تالاب انجام شود .

اکبری یادآور شد: صنعت تکثیر آبزی پروری کشور تا پایان برنامه ششم توسعه حدود ۱۵ تن در سال برآورد شده است که تالاب میقان اراک می تواند نقش مهمی در تأمین بخشی از این نیاز داشته باشد .

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در سال های ۷۸ تا ۸۴ درخصوص امکان سنجی پرورش آرتمیا و برداشت از استخرهای احداثی در منطقه کویر میقان، افزود: این مهم به دلیل وجود سولفات سدیم و نفوذ پذیری بالای آب استخرها در منطقه امکان پذیر نبود و مقرر شد بدون هر گونه ساخت و ساز و تخریب منطقه، برنامه پرورش آرتمیا و استحصال آن با توجه به شرایط موجود در منطقه در آبگیرها و تالاب میقان اراک انجام شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید