Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی کشور مطرح کرد:

آرزویم بعد از 38 سال برآورده شد!/ جهالت برخی تولیدکنندگان در زدن برچسب‌های ناروا به یکدیگر

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی گفت: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بیشتر دامداران مرتکب شده‌اند، این است که فکر می‌کنند وظیفه آنها تنها تولید شیرخام است؛ در حالی که اگر بازار مناسب، فراوری مطلوب و صادرات به موقع نباشد، این تولید از نفس خواهد افتاد.

آرزویم بعد از 38 سال برآورده شد!/ جهالت برخی تولیدکنندگان در زدن برچسب‌های ناروا به یکدیگر


یکی از آرزوهای دیرینه مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی، رونق صنعت زنبورداری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی در حاشیه بازدیدش از بزرگ‌ترین کارخانه ساخت تجهیزات زنبورداری کشور که با هماهنگی صندوق حمایت از توسعه زنبورداری انجام شد، گفت: "بعد از 38 سال به آرزوی دیرینه خود رسیدم."

عبدالکریم رضوی با اشاره به اینکه نخستین پیشه خود او زنبورداری بوده است، افزود: حدود چهار دهه پیش، یعنی آن زمان که ساکن استان فارس بودم، بیشتر شهرستان‌های آن حوالی را برای پیدا کردن وسایل به‌ویژه کندوی مناسب جست‌وجو کردم.

وی خاطرنشان کرد: آن زمان معمولاً کندوها توسط نجاری‌ها و کاملاً به روش سنتی ساخته می‌شد؛ به همین دلیل آرزو داشتم که روزی فرا برسد تا ساخت این ادوات به روش علمی و با ماشین‌آلات مدرن انجام شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی با بیان اینکه امروز به واسطه تأسیس کارخانه هفت‌گوهر که در ساخت تجهیزات زنبورداری به روش مکانیکی فعالیت می‌کند، به آرزوی خود رسیده است، ادامه داد: اگرچه این کار بسیار ارزشمند است، اما تولیدکننده‌ها باید در نظر داشته باشند که مقوله تولید نقطه‌ای نیست و باید کل آن را به شکل یک زنجیره دید.

به گفته رضوی، تمام حلقه‌ها باید در کنار هم کار کنند. به‌عنوان مثال، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بیشتر دامداران مرتکب شده‌اند، این است که فکر می‌کنند وظیفه آنها تنها تولید شیرخام است؛ در حالی که اگر بازار مناسب، فراوری مطلوب و صادرات به‌موقع نباشد، این تولید از نفس خواهد افتاد.

وی معتقد است: اینکه برخی از تولیدکننده‌ها به هم برچسب‌های ناروا زده و یکدیگر را در بعضی شرایط، متهم می‌کنند، ناشی از بدفهمی و جهل آنهاست؛ زیرا با چنین اعمالی، اتحاد زنجیره به هم خورده و تولید از مسیر اصلی منحرف می‌شود.

رضوی در پایان تصریح کرد: به هر ترتیب، صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری نیز در راستای رفع موانع تولید گام برداشته و از تولیدات مکانیزه حمایت می‌کند؛ چراکه نمی‌توان از بازار انتظار رونق داشت، اما ابزار مناسب تولیدکنندگان را فراهم نکرد./

V-950727-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید