Iranian Agriculture News Agency

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان قم خبر داد:

برداشت 1000 تن گردو از باغ های استان قم

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و اقتصادی بودن کشت و توسعه محصول گردو استقبال برای توسعه کشت آن از سوی بهره برداران افزایش یافته است.

برداشت 1000 تن گردو از باغ های استان قم

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برداشت حدود یکهزار تن گردو از باغ ها در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، مسلم ابراهیمی با بیان این مطلب گفت: امسال از هر هکتار بیش از یک تن گردو برداشت شده و مجموع تولید گردو در این استان به بیش از یکهزار تن تا پایان فصل برداشت گردو رسید .

وی افزود: در سال زراعی جاری به دلیل سرمای بهاره میزان برداشت محصول گردو نسبت به سال قبل در برخی از مناطق کاهش یافته است .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: گردو به دلیل خاصیت انبارداری بالا همیشه دارای بازار خوب برای فروش بوده است .

ابراهیمی با اشاره به اینکه این محصول در مناطق کوهستانی استان از جمله بخش خلجستان، قاهان و کهک کشت می شود، افزود: استان قم به دلیل موقعیت آب و هوایی به ویژه در منطقه کوهستانی برای کاشت انواع درختان گردو از جمله گردوی پوست سفید و پوست کاغذی مستعد است ولی در حال حاضر بیش ترین نوع گردو در استان قم از ارقام بومی است .

وی یکی از مشکلات کشاورزان این بخش را بروز مکرر سرمازدگی، خشکسالی و کم آبی در مناطق روستایی و گرمای شدید هوا اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و اقتصادی بودن کشت و توسعه این محصول استقبال برای توسعه کشت آن از سوی بهره برداران افزایش یافته است .

ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه عملکرد بلند مدت محصول گردو در استان قم یک هزار و 500 کیلوگرم است، خاطرنشان ساخت: سطح زیر کشت محصول گردو در استان قم یک هزار و 200 هکتار است که از این میزان یک هزار و 100 هکتار آن بارده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید