Iranian Agriculture News Agency

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد:

انسداد یک هزار چاه غیر مجاز در استان گلستان تا پایان سال جاری

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: از ابتدای سال جاری 253 مورد انسداد چاه غیر مجاز صورت گرفته و تا پایان سال نیز باید 747 مورد انسداد دیگر انجام شود. هدف‌گذاری ما بر این است که در شش ماهه دوم به این تعداد برسیم.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای گلستان، سید محسن حسینی بیان کرد: هم اکنون نیز 72 مورد احکام آماده اجرا،23 رای قطعی،129 رای بدوی و 403 مورد پرونده جریانی داریم و 313 مورد پرونده نیز بزودی به دادگاه ارسال خواهد شد.

وی درخصوص عملکرد طرح احیا و تعادل بخشی بیان کرد: طی 6 ماهه اول سال 95 تعداد 3400 مورد توزیع اطلاعیه و 3200 مورد توزیع اخطاریه صورت گرفته و 3119 مورد بازدید از چاه‌های فرم 5 نیز انجام شده‌است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: طی 100 روز دوره کشت و آبیاری، 12 هزار و 100 مورد کنترل کشت چاه‌ها انجام شد که پنج هزار و 900 مورد مربوط به چاه‌های مجاز و 6 هزار و 200 مورد مربوط به چاه‌های غیر مجاز بود .

وی ادامه داد: نصب کنتور هوشمند آب و برق تا پایان شهریور ماه یک هزار و 166 مورد بوده و تا پایان سال 75 دستگاه دیگر نصب خواهد شد و نیز برنامه نصب یک هزار دستگاه کنتور برق فهام نیز از سوی دستگاه مربوطه پیگیری خواهد شد. همچنین برنامه نصب کنتور حجمی نیز در سال جاری 153 مورد است که پس از انجام ساز و کارهای لازم تا پایان سال نصب خواهد شد .

حسینی عنوان کرد: 200 مورد اصلاح پروانه‌های بهره‌برداری قدیمی و تبدیل به پروانه بهینه مصرف آب در شش ماهه اول سال انجام شده‌است و 106 مورد تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

اولویت اول درطرح احیاو تعادل بخشی اطلاع‌رسانی است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی استان، اولویت نخست طرح احیا و تعادل بخشی را اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم عنوان کرد .

علی نظری در این جلسه بیان کرد: ما باید به مردم آگاهی و امکان تفکر بدهیم و در عین احترام کامل قوانین را اجرا کنیم که در این صورت مردم نیز یاری‌رسان ما هستند .

وی در ادامه گفت: ما امروز متولی هستیم که نگذاریم اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی انجام شود و باید برای این موضوع برنامه مشخص داشته باشیم .

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در ادامه با اشاره به اینکه جایگزینی آب‌های زیرزمینی غیر قابل جبران است، افزود: دستگاه‌های مرتبط نیز باید محصولات کم آب بر را جایگزین کشت‌های پر آب طلب مانند شالی برای کشاورزان قرار دهند تا استفاده کمتری از آب‌های زیرزمینی شود

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید