Iranian Agriculture News Agency

َتوصیه های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به کلزاکاران:

امسال با سرمای زودرس هوا مواجهیم / مدیران جهاد کشاورزی تعهدات خود را سریع تر انجام دهند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: امسال با سرمای زودرس هوا مواجهیم. ورود سرما، میزان رشد محصول را کاهش می دهد و با وقوع سرمای احتمالی قبل ازمرحله رزت (مقاوم سازی گیاه) مزارع آسیب خواهند دید؛ بنابراین مدیران و کشاورزان استان تهران تعهدات خود را هرچه سریع تر انجام دهند تا مزارع کلزا رشد مناسب برای مقاومت در مقابل سرما داشته باشند.

امسال با سرمای زودرس هوا مواجهیم / مدیران جهاد کشاورزی تعهدات خود را سریع تر انجام دهند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از مدیران و کشاورزان استان تهران خواست تعهدات خود را هرچه سریع تر انجام دهند تا مزارع کلزا رشد مناسب برای مقاومت در مقابل سرما داشته باشند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران‏، علی منصوری درجریان ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته درکشت کلزا درنیمه نخست سال زراعی 95 خواستار تسریع روند کشت کلزا شد و افزود: امسال با سرمای زودرس هوا مواجهیم، ورود سرما، میزان رشد محصول را کاهش می دهد؛ بنابراین مدیران و کشاورزان استان تهران تعهدات خود را هرچه سریع تر انجام دهند .

وی گفت: چهار شهرستان فیروزکوه، دماوند، بهارستان و قدس بالای50 درصد ازسهمیه ابلاغی خود را به انجام رسانده اند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اهمیت موضوع آبیاری یادآور شد: گیاه کلزا به تاریخ کاشت و تاریخ آبیاری حساس است و با توجه به اینکه تاریخ کاشت همان زمان آبیاری اولیه محسوب می شود، لذا در آبیاری به موقع نهایت اهتمام باید به کار گیرد .

وی گفت: اگر بین نخستین آبیاری و کاشت کلزا فاصله بیفتد، با تأخیر درسبز شدن کلزاها و آسیب آن مواجهیم .

منصوری خاطرنشان کرد: تعهد امسال استان تهران درکشت کلزا پنج هزار هکتار است که امیدواریم در فرصت باقیمانده با اطلاع رسانی و تأمین نهاده ها بتوانیم سطح ابلاغی را اجرا کنیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در پایان با اشاره به تهیه زمین برای کشت کلزا خاطرنشان ساخت: زمین کلزا بایستی کاملاً مناسب و اصولی تهیه شود و بذر نیز در عمق مناسب قرار گیرد .

گفتنی است جلسه ستاد کشت پاییزه با محوریت کشت کلزا باحضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مدیران شهرستانی و ستادی در سالن همایش این سازمان در تهران برگزار شد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید