Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اجرای 30 درصد طرح ترکیبی نژاد لری و بختیاری و رومانوف در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح به نژادی درکل کشور طبق برنامه ریزی انجام شده در 45 هزار رأس انجام خواهد شد که 30 درصد آن در استان چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد.

اجرای 30 درصد طرح ترکیبی نژاد لری و بختیاری و رومانوف در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای بیش از 30 درصد طرح ترکیبی نژاد لری و بختیاری و رومانوف در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح الله غریب با بیان این مطلب گفت: نژاد لری بختیاری، نژاد ارزشمند در دنیا به شمار می رود که رشد بالا، بهره وری بیشتر و بازاری شدن بره ها پس از چهار ماه؛ از مزایای این نژاد به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه میزان درصد چربی به گوشت از تنها معایب این نژاد محسوب می شود، افزود: نژاد رومانف نژادی است که درصد کمتری چربی دارد و چند قلوزایی دراین نژاد مشهود است. به همین سبب ترکیب ژنتیکی نژاد لری بختیاری و رومانوف باعث بوجود آمدن نژادی با خصوصیات نژاد لری بختیاری و با میزان چربی بسیار پایین و چند قلوزایی می شود .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: درسال گذشته تلقیح مصنوعی در پنج هزار و 700 رأس انجام شده است که درسال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته در 15 هزار رأس درسطح گله های مردمی این طرح اجرا خواهد شد .

گفتنی است طرح به نژادی درکل کشور طبق برنامه ریزی انجام شده در 45 هزار رأس انجام خواهد شد که 30 درصد آن در استان چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید