Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به ایانا خبر داد:

صدور مجوز هیأت وزیران برای توزیع سیب‌زمینی و پیاز میان محرومان

مقام عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی، از دریافت مجوز برای توزیع سیب‌زمینی و پیاز در صورت لزوم به محرومان خبر داد.

صدور مجوز هیأت وزیران برای توزیع سیب‌زمینی و پیاز میان محرومان


مقام عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی، از دریافت مجوز برای توزیع سیب‌زمینی و پیاز در صورت لزوم به محرومان خبر داد.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: به‌تازگی مجوزی از هیأت وزیران دریافت کرده‌ایم که در صورت نبود امکان عرضه سیب‌زمینی و پیازی که مشمول خرید تضمینی شده، بتوان آنها را به مددجویان تحت پوشش امداد امام خمینی و بهزیستی عرضه کرد.

حسین صفایی با اشاره به اینکه سال گذشته مقدار کمی از این محصولات در منطقه کوچکی فاسد شد، اما ابعاد گسترده‌ای در رسانه‌ها پیدا کرد، افزود: به همین دلیل تدابیر لازم برای جلوگیری از فاسد شدن محصولاتی که مشمول خرید تضمینی می‌شوند، تدارک دیده شده است؛ زیرا در بسیاری از زمان‌ها این محصولات به دلیل به هم خوردن تعادل قیمتی، قابل عرضه در بازار نیستند.

وی درباراه احتمال سوءبرداشت سیاسی از توزیع سیب‌زمینی در میان محرومان به واسطه نزدیک شدن به موسم انتخابات، خاطرنشان کرد: هنوز تا انتخابات زمان نسبتاً زیادی مانده و اگر رسانه‌ها در این زمینه شیطنت نکنند، موضوع سیاسی نخواهد شد.

به گفته رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، هم‌اکنون خرید تضمینی سیب‌زمینی در کشور آغاز شده و به خاطر قیمت پایینی که بازار دارد، سازمان تعاون روستایی، فعلا مجبور است حضوری فعال داشته باشد، اما امید می‌رود که با ایجاد تعادل در بازار، هرچه زودتر این سازمان از عرصه خرید خارج شده و داد و ستد این محصول را به حال خود واگذار کند.

صفایی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی سیب‌زمینی پاییزه، 396 تومان به ازای هر کیلوگرم است و تا زمانی که بازار کشش نداشته باشد، این خرید ادامه خواهد داشت.

وی درباره گوجه‌فرنگی تصریح کرد: اوایل خردادماه در استان‌های جنوبی کشور، قیمت این محصول سقوط کرد که دولت با خرید حمایتی وارد بازار شد؛ پس از مدت کوتاهی، دوباره شرایط بازار به حالت طبیعی برگشت.

به گفته صفایی، اکنون در برخی استان‌ها مانند زنجان، قیمت گوجه‌فرنگی کاهش داشته که اکنون حدود دو هفته از خرید حمایتی دولت می‌گذرد و در حال حاضر روزانه 500 تن از این محصول خریداری می‌شود./

V-950728-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید