Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح کاداستر در 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی پیرانشهر

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: طرح کاداستر زمینه مناسبی را برای اجرای سایر برنامه های احیایی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی از قبیل اصلاح الگوی کشت، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری و اطلاعات جامع و آمار دقیقی از وضعیت اراضی کشاورزی و آمایش سرزمینی فراهم می کند .

اجرای طرح کاداستر در 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی پیرانشهر

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی از اجرای طرح کاداستر در 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی پیرانشهر خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، محمود مظلومی در بازدید از روند عملیات اجرایی طرح کاداستر در اراضی کشاورزی شهرستان پیرانشهر گفت: طرح کاداستر اراضی کشاورزی در پیرانشهر به مساحت بالغ بر 40 هزار هکتار با حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است .

وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح کاداستر اراضی در استان افزود: مناطق مستعد اراضی کشاورزی به منظور اجرای طرح کاداستر در سال جاری شناسایی و جانمایی شده است که در صورت تخصیص منابع اعتباری مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح ها 71 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی یادآور شد: طرح کاداستر اراضی کشاورزی که از سال 94 به صورت پایلوت اجرای آن در سطح سه هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان پیرانشهر با استفاده از اعتبارات ملی توسط مدیریت امور اراضی استان اجرا شده است و فاز دوم این طرح نیز در سطح 40 هزار هکتار از اراضی پیرانشهر با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال اجرا است، پیش بینی می شود طی سه ماه آینده این عملیات به پایان برسد .

مظلومی با اشاره به مزایای اجرای این طرح خاطر نشان کرد: این طرح زمینه مناسبی را برای اجرای سایر برنامه های احیایی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی از قبیل اصلاح الگوی کشت، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری و اطلاعات جامع و آمار دقیقی از وضعیت اراضی کشاورزی و آمایش سرزمینی را فراهم می کند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید