Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد:

تولید یک میلیون و دویست هزار قطعه جوجه یک روزه بومی در اصفهان

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: جوجه های بومی استان علاوه بر توزیع داخلی، در سایر استان ها نیز متقاضی داشته و در سراسر کشور توزیع می شود.

تولید یک میلیون و دویست هزار قطعه جوجه یک روزه بومی در اصفهان

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از پیش بینی تولید یک میلیون و 200 هزار قطعه جوجه یک روزه بومی در مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، زهرا فیضی با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال جاری تا مهرماه 750 هزار قطعه جوجه یکروزه بومی در مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی استان تولید شده است که پیش بینی می شود تا پایان سال 95 این رقم به یک میلیون و دویست هزار قطعه جوجه بومی افزایش یابد.

وی با اشاره به اهمیت پرورش مرغ بومی در روستاها و نقش آن در افزایش بهره وری ازمنابع غذایی و استفاده بهینه از ضایعات کشاورزی و پس ماندهای غذایی خانوارهای روستایی در تغذیه این مرغان، افزود: پرورش مرغ بومی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید گوشت و تخم مرغ بومی خصوصاً تأمین پروتئین مورد نیاز روستاییان نقش بسزایی دارد.

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به کیفیت مطلوب جوجه های تولیدی این مرکز یادآور شد: علاوه بر توزیع داخل استانی، جوجه های بومی در سایر استان ها نیز متقاضی داشته و در سراسر کشور توزیع می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید