Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شھرستان دره شهر خبر داد:

برداشت برنج در سطح ۵٠٠ هکتار از مزارع و شالیزارھای شهرستان دره‌شهر

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شھرستان دره شهر گفت: با توجه به بالابودن هزینه های تولید از جمله بالا بودن هزینه ھای برداشت سنتی و افزایش دستمزد کارگران، بخشی از برداشت برنج در این شهرستان به صورت مکانیزه و با کمباین های مخصوص برنج انجام می شود که صرفه جویی در زمان برداشت و کاهش هزینه ها و در نهایت کاهش ضایعات برنج از مزایای برداشت مکانیزه این محصول است.

برداشت برنج در سطح ۵٠٠ هکتار از مزارع و شالیزارھای شهرستان دره‌شهر

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شھرستان دره شهر از برداشت برنج در سطح ۵ ٠٠ ھکتار از مزارع و شالیزارھای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روایط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، طیار فیلی با اعلام این خبر گفت: عملیات برداشت برنج از سطح ۵ ٠٠ هکتار از شالیزارهای این شهرستان آغاز شده است که پیش بینی می شود از این سطح زیرکشت دو هزار تن شلتوک معادل یکهزار و 600 تن برنج سفید مرغوب تولید شود که علاوه بر تأمین نیازھای داخلی این شهرستان ۴ ٠ درصد محصول تولیدی به استان ها و شهرستان های همجوار صادر و به فروش می رسد .

وی ارقام کشت شده برنج در اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر را عنبربو، شفق، سازندگی و محلی برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری با توجه به خشکسالی و کمبود آب های سطحی به ویژه در مرحله نشاء، مدیریت خوبی از طرف کشاورزان برای استفاده بهینه از منابع آبی شهرستان در اراضی شالیزارهای این شهرستان انجام شده است .

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شھرستان دره شهر یادآور شد: با توجه به بالابودن هزینه های تولید از جمله بالا بودن هزینه ھای برداشت سنتی و افزایش دستمزد کارگران، بخشی از برداشت برنج در این شهرستان به صورت مکانیزه و با کمباین های مخصوص برنج انجام می شود که صرفه جویی در زمان برداشت و کاهش هزینه ها و در نهایت کاهش ضایعات برنج از مزایای برداشت مکانیزه این محصول است .

وی تأکید کرد: در سال جاری بیش از ٣٠ درصد از اراضی شالیزاری شهرستان به صورت کاملاً مکانیزه توسط یک دستگاه نشاء کار چهار ردیفه کشت شده است .

فیلی خاطرنشان ساخت: با توجه به تعداد کمباین های بومی ویژه برداشت محصول، پیش بینی می شود که برداشت تا پایان نیمه اول آبان ماه ادامه یابد. امسال در شهرستان دره شهر ۶ ٠٠ نفر بهره بردار شالیکار به کشت و تولید محصول برنج فعالیت دارند و سطح زیرکشت این محصول در مقایسه با سال گذشته حدود ١٠ درصد افزایش داشته است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید